כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התקרבות מטרידה

מגעים לקיום פגישה בין שרי החוץ של איראן וסעודיה בעיראק

שר החוץ העיראקי, פואד חוסיין, אמר בראיון לערוץ כורדי כי הוא עצמו נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שביקש לערוך פסגה גלויה בהשתתפות שרי החוץ של סעודיה ואיראן בסעודיה. דבר שמדיר שינה מישראל

אזרחים סעודים: אילוסטרציה
אזרחים סעודים: אילוסטרציה צילום: ארכיון

שר החוץ העיראקי, פואד חוסיין, אמר בראיון לערוץ כורדי כי הוא עצמו נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן שביקש לערוך פסגה גלויה בהשתתפות שרי החוץ של סעודיה ואיראן בסעודיה.

חוסיין הוסיף כי שני הצדדים הסכימו להיפגש בעיראק וכעת העיראקים עובדים על קיום הפסגה המדוברת, כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות' דבר שבוודאי מדיר שינה מישראל.

בשבוע שעבר שר החוץ האיראני עבדוללהיאן ציין בראיון כי הוא קיבל הודעה מעיראק לפיה הסעודים מוכנים להתקדם לשיחות דיפלומטיות. בין איראן לסעודיה קיים נתק ומשבר ביחסים בעיקר בשל המלחמה בתימן. על פי הדיווחים בעיראק, סעודיה ואיראן הסכימו לקיים את הפגישה הציבורית הראשונה ברמת שרי החוץ בבגדד לאחר סבבים של פגישות פיוס סגורות.

שר החוץ העיראקי, פואד חוסיין, אמר בשבת לתקשורת הכורדית שמשרדה בארביל, כי בגדד אירחה חמישה סבבי שיחות בין טהראן לריאד "בין גורמי מודיעין וביטחון", והוסיף כי סבב המשא ומתן הקרוב הזה יהיה פומבי. הוא לא פירט מתי תתקיים הפגישה, והוסיף כי "יורש העצר הסעודי ביקש מאתנו לארח את הפגישה של שר החוץ הסעודי עם עמיתו האיראני בבגדד".

ב-21 ביולי אמר שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, שסעודיה הראתה נכונות לקדם את השיחות הבילטרליות מנושאים ביטחוניים לשלב המדיני. "בשבוע שעבר קיבלנו הודעה משר החוץ העיראקי פואד חוסיין שאמר שהצד הסעודי מוכן להעביר את השיחות משלב ביטחוני לשלב מדיני וציבורי".

בסוף יוני נסע ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קדימי לאיראן ונפגש עם הנשיא אברהים ראיסי לאחר ביקור בסעודיה ופגישה עם שליט הממלכה בפועל של הממלכה מוחמד בן סלמאן, במטרה להניע שיחות תקועות בין טהראן לריאד. ערב הסעודית ניתקה את קשריה עם איראן בשנת 2016 כאשר המון תקף את שגרירותה בטהרן לאחר שריאד הוציאה להורג 47 מתנגדי משטר כולל איש הדת השיעי המוביל שייח' נמר אל-נימר.

סעודיה עיראק מוחמד בן סלמאן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד