ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עמדה נוקשה

בריטניה חוששת מהתערבות סינית בבחירות

סין עלולה לנסות להתערב בבחירות ליו"ר המפלגה השמרנית: הבריטים חוששים שהצבעה באינטרנט חשופה לפריצות סייבר, לאחר ששרת החוץ ליז טרוס שמתמודדת לתפקיד אימצה קו נוקשה כלפי רוסיה וסין, בעוד המתמודד מולה היה יותר מתון

בריטניה חוששת מהתערבות סינית בבחירות
בחירות: אילוסטרציה צילום: Pixabay

סין עלולה לנסות להתערב בבחירות לתפקיד מנהיג המפלגה השמרנית בבריטניה באופן דומה להתערבות רוסית לכאורה במשאל העם על הברקזיט ב-2016, כך חוששים מקורות ביטחוניים בריטיים.

בפעם הראשונה, לחברי המפלגה השמרנית תהיה הזדמנות לשנות את ההצבעה שלהם באינטרנט - פעם אחת בלבד, אם הם התחרטו ורוצים לתמוך במועמד אחר במרוץ. אבל מקורות הביטחון העלו את הסיכוי שהרפורמה עלולה להשאיר את התהליך חשוף לפריצת סייבר זרה. דו"ח מ-2020 של ועדת המודיעין והביטחון מצא ראיות משמעותיות לכך שהתערבות רוסית הייתה דבר שבשגרה, כולל במשאל העם ב-2016 על הפרישה מהאיחוד האירופי.

בעוד ליז טראס שרת החוץ שמתמודדת לתפקיד יו"ר המפלגה אימצה קו נוקשה כלפי רוסיה וסין, רישי סונאק שר האוצר לשעבר, נקט בגישה מרככת יותר, בטענה שזה לטובת הסחר הבינלאומי.

לאחר שהשר לשעבר פרסם את רצונו להצטרף למרוץ, הצהובון הממלכתי הגדול בסין שיבח אותו על הרקורד שלו בחיזוק הקשרים עם המדינה. השופרות של המפלגה הקומוניסטית הסינית, דיווחו כי בעוד ש"רוב המועמדים מחזיקים בעמדה נוקשה כלפי סין", הוא היה היחיד עם "השקפה ברורה ופרגמטית על פיתוח של קשרים בין בריטניה לסין".

שרת החוץ ליז טראס אמרה ל'דיילי מייל' כי: "עשינו טעות ענקית בתור העולם החופשי בהיותנו קרובים מדי לרוסיה, ואפשרנו לרוסיה להיכנס ל-G8, אירופה הופכת תלויה בנפט רוסי. ולאפשר לתרבות העסקית הרוסית להשפיע על מקומות כמו לונדון".

"עכשיו תיקנו את זה עם משטר הסנקציות הקשה ביותר שיש לכל מדינה בעולם על רוסיה ואני קוראת לאירופה להתנתק מהגז הרוסי בהקדם האפשרי כי זה מממן את מכונת המלחמה של ולדימיר פוטין, ואני חושב שאנחנו צריכים להיות מאוד ברור שרוסיה עובדת עם סין, אנחנו לא צריכים להיות תלויים אסטרטגית בסין - אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד בתחומים כמו טכנולוגיה שלא נאפשר איום נגדנו".

גב' טראס הוסיפה: "אנחנו צריכים לעבוד יותר עם מדינות דומות כדי לבנות את החוסן שלנו ואם זה באנרגיה, בין אם זה באוכל, אנחנו לא יכולים להיות תלוי במשטרים האוטוריטריים האלה".

בריטניה ראש ממשלת בריטניה סין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד