י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זועמים על הסיקור בישראל

בכירים ברוסיה: "סוגיית הסוכנות היהודית נופחה"

בכירים במשרד החוץ הרוסי מחו על אופן הסיקור בישראל של משבר הסוכנות היהודית, שלטענתם הוא עניין משפטי ולא מדיני כלל. "לא מדובר במשבר ולא בהתדרדרות היחסים בין רוסיה וישראל"

בכירים ברוסיה: "סוגיית הסוכנות היהודית נופחה"
ההצהרה של יאיר לפיד ברוסיה צילום: שלומי אמסלם לע״מ

גורמים במשרד החוץ הרוסי הביעו מחאה היום (שני) נגד אופן הסיקור התקשורתי בישראל על ההחלטה לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה. "הנושא נופח והדברים עוותו, סוגיית הסוכנות הנה סוגיה משפטית. לא מדובר במשבר ולא בהתדרדרות היחסים בין רוסיה וישראל", ציינו הגורמים.

בדרג המדיני מודאגים מהמשבר ביחסים בין ישראל לרוסיה שמחריף, וגורמים בכירים טוענים כי הנשיא יצחק הרצוג חייב להתערב כדי להביא לסיום המשבר.

לפי הדיווח ב'ynet', בדרג המדיני יש מי שסבורים כי אין מנוס מלערב את נשיא המדינה יצחק הרצוג במשבר מול רוסיה כדי להביא לסיומו, לנוכח הנתק בין ראש הממשלה יאיר לפיד לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

המשבר מתגלגל לאחר שרוסיה אמרה כי היא רוצה לאסור את פעילות הסוכנות היהודית, ומאז משלחת משפטית ישראלית דחתה פעמיים ביקור ברוסיה. אתמול בבוקר לפיד כינס דיון בו דובר על צעדי גומלין שישראל יכולה לנקוט אם רוסיה תממש את האיום שלה.

גורם ישראלי אמר כי בדיון עלו יותר "גזרים" מ"מקלות" וכי בסופו של דבר "איש לא מבין באמת מה פוטין רוצה מאיתנו", כך שהוא נשמע חסר אונים לנוכח המצב.

רוסיה הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד