כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חותכת ימינה מתוך הממשלה

שקד צפצפה על לפיד ואישרה את הבנייה

על אף שראש הממשלה לפיד הורה שלא לקדם, הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים דנה בתוכניות בנייה במזרח ירושלים אודות לסירובה של שקד להיענות ללחצים מצדו של ראש הממשלה בה היא עודנה מכהנת כשרת הפנים

שקד צפצפה על לפיד ואישרה את הבנייה
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים דנה היום (שני) בשתי תכניות בנייה במזרח ירושלים - למרות הוראתו של ראש הממשלה יאיר לפיד שלא לכנס את הוועדה, כדי לא להכעיס את ארצות הברית ג'ו ביידן בעת ביקורו בישראל.

לפיד הורה שלא לכנס את הוועדה המחוזית, אך שרת הפנים איילת שקד סירבה והודיעה כי הוועדה תתכנס, אם כי בדחייה של שבוע. "לא אתן במשמרת שלי שיפגעו בתוכניות הבנייה ליהודים בלבד. ועל כן החלטתי לדחות את כל התוכניות באופן גורף בשבוע בלבד", אמרה אז שקד.

היום הועדה דנה בשתי התכניות לבנייה בגבעת השקד וברמת רחל, האחרונה שבהן אף הופקדה, הראשונה תחזור לדיון אחרי השלמות.

תכנית הבנייה ברמת רחל כוללת 1,500 יחידות דיור חדשות ותוכנית הבנייה בגבעת השקד כוללת כ-5,00 יחידות דיור שייבנו סמוך לשכונות בית צפאפא ושועפאט שבמזרח ירושלים.

יצוין כי שקד נהנית ממרחב תמרון רחב, מאחר וראש הממשלה לפיד אינו יכול לפטר אותה מתפקידה כשרת הפנים בשל ההסכמים הקואליציוניים שקובעים כי לצד הימני בממשלה יש זיקה לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ולא ללפיד, כך שבכוחו של כל צד לפטר שרים בצד הפוליטי שלו.

יאיר לפיד מזרח ירושלים הקפאת בנייה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד