י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המהלך המבריק שהפך לגול עצמי

בנט וכהנא צפויים לאבד את השליטה במשרד הדתות

נפתלי בנט ומתן כהנא רקחו יחדיו מהלך פוליטי 'מבריק' כדי להנשים את הממשלה שאיימה ליפול וכהנא התפטר מתפקיד השר לשירותי ושת לכנסת, אולם בדיעבד מתברר המהלך כגול עצמי והשניים צפויים לאבד את השליטה במשרד הנחשק 

בנט וכהנא צפויים לאבד את השליטה במשרד הדתות
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעוד קצת יותר משבועיים צפויה מפלגת 'ימינה' לאבד את השליטה במשרד הדתות בעקבות גול עצמי מפואר של ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. ב-13 באוגוסט תפקע כהונת בנט על פי חוק כממלא מקום השר לשירותי דת, ביחד עם בנט צפוי לסיים את תפקידו במיידי גם סגן השר לשירותי דת מתן כהנא. כך מדווח הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן 11'.

כל זה בעקבות ההתפטרות של כהנא מתפקיד השר לשירותי דת והעובדה שלא הצליח להשיג רוב למינויו מחדש (נכון לשעה זו). ע"פ חוות הדעת המשפטית אין אפשרות להאריך את כהונתם של בנט וכהנא במשרד הדתות. ומאחר שגם מנכ"ל המשרד לשירותי דת מסיים את תפקידו - מי שצפוי לקבל לידיו את סמכויות השר צפוי להיות סמנכ"ל המשרד גל שם טוב.

מתן כהנא. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כאמור, אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון בנט, כהנא ו'ימינה' צפויים לאבד את משרד הדתות. והכל בגלל הרצון להדיח את הח"כ (שלא עשה דבר) יום טוב כלפון שהספיק מאז לחזור לכנסת ולהתקבל ע"י חבריו בזרועות פתוחות.

המהלך הפוליטי להדחת יום טוב כלפון, שנראה לבנט מבריק בזמן אמת מתהפך עליו באופן מלא. הממשלה התפרקה, כלפון חזר לכנסת ועכשיו בנט וכהנא מאבדים את השליטה במשרד.

כדי למנוע את איבוד השליטה במשרד לשירותי דת מנסה כהנא להתמנות מחדש לשר קבוע ואף פנה בנושא לראש הממשלה יאיר לפיד ששמע הנהן ולא ממש פועל כדי להשיג את הרוב הנדרש למינוי מחדש כשהמכשול הגדול כרגע זו מפלגת 'מרצ' שמסרבת להצביע בעד מינויו מחדש כנקמה על כך שנפתלי בנט הטיל וטו על מינויו של איש 'מרצ' השר לשעבר יוסי ביילין לתפקיד יו"ר רשות הטבע והגנים ולפיכך המינוי נכשל ונגנז.

נפתלי בנט מתן כהנא המשרד לשירותי דת משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד