י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
במשרד החוץ מכחישים

מכוון? המהלך שיחריף את המשבר עם רוסיה

משרד החוץ יעביר מימון רשמי לארגוני הסיוע האזרחיים שפועלים באוקראינה, דווקא בימי המשבר עם רוסיה - מה שצפוי להחריף את המשבר מול הנשיא פוטין. במשרד החוץ מכחישים שיש קשר: "אין קשר בין פעילות הסיוע לבין היחסים"  

מכוון? המהלך שיחריף את המשבר עם רוסיה
ציוד צה"לי בדרך לאוקראינה צילום: משרד הביטחון

המשבר בין רוסיה לישראל נמשך ועשוי אף להחריף בימים הקרובים, בעקבות החלטה ישראלית שתסייע לאוקראינה, מולה רוסיה נלחמת כבר תקופה.

לפי הדיווח ב'כאן 11', משרד החוץ הודיע כי הוא מרחיב את פעילות הסיוע שלו, ולראשונה מעביר מימון רשמי לארגוני הסיוע האזרחיים שפועלים באוקראינה. 

עד כה משרד החוץ פעל באופן ישיר במדינה, אבל כעת הוחלט להצטרף לפעילות שלו לא פחות מתשעה ארגוני החברה האזרחית שכבר פועלים באוקראינה - ולמעשה להעביר מימון ישיר ממשלתי בעבורם.

עלות המהלך אומנם אינה גבוהה, כ-2.5 מיליון שקלים, אבל היא כוללת אפיק לפעילות ארוכת טווח באוקראינה. 

ממשרד החוץ נמסר כי "אין קשר בין פעילות הסיוע של מדינת ישראל באוקראינה לבין יחסי ישראל- רוסיה" וכי "מדינת ישראל, דרך משרד החוץ ובאמצעות סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל (מש"ב), פועלת מתחילת המלחמה למתן סיוע הומניטרי לפליטים והנפגעים האזרחים מהמלחמה. ישראל הקימה, בין השאר, את בית החולים השדה האזרחי היחיד בתוך אוקראינה וסיפקה ציוד ממגוון תחומים לבקשת המקומיים, לרבות ציוד רפואי, ציוד מים, גנרטורי ענק של חשמל לטובת בתי חולים ועוד".

"עם התארכות המלחמה, מש״ב ממשיכה לפעול למתן סיוע הומניטרי במגוון דרכים יצירתיות, הן בדרכים ישירות, והן בשיתוף פעולה עם גורמי מגזר שלישי שפועלים באוקראינה. מש״ב פרסמה קול קורא לארגונים ללא מטרות רווח הפועלים בשטח, במטרה לאתר פרויקטים לסיוע שעומדים בקריטריונים, כפי שהוגדרו על ידי מש"ב. הקול קורא הוא חלק מתוכנית הסיוע שנמשכת מתחילת המלחמה".

"נוסף להעברת מאות טונות של ציוד אישי, תרופות וכו', מש"ב ביצעה ומבצעת הכשרות מקוונות בהשתתפות אלפי אוקראינים בנושאים כמו בניית חוסן קהילתי, התמודדות עם מצבי טראומה, סיוע לבעלי מוגבלויות ונפגעי אלימות מינית ועוד. ישראל מחויבת להמשיך ולסייע לאזרחי אוקראינה ולהקל על מצוקתם". לשון התגובה.

ישראל אוקראינה רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד