כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תעמולת בחירות מובהקת"

יו"ר ועדת הבחירות דחה את עתירת 'הליכוד' נגד לפיד

מפלגת הליכוד עתרה לוועדת הבחירות נגד יאיר לפיד ומפלגתו שפרסמו נאום שלו ברשתות החברתיות, טענו ל"תעמולת בחירות מובהקת" ודרשו להסירו מכל הפלטפורמות. אולם יו"ר ועדת הבחירות דחה את העתירה וקבע כי הפרסום אינו מהווה תעמולת בחירות אסורה | אלו הם הנימוקים שלו

יו"ר ועדת הבחירות דחה את עתירת 'הליכוד' נגד לפיד
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט יצחק עמית, דחה את עתירת מפלגת 'הליכוד' נגד ראש הממשלה יאיר לפיד, למתן צו מניעה המורה להסיר את סרטון וידאו המתעד את נאומו לציבור של ראש הממשלה במוצ"ש 2.7.22 מהחשבונות הרשומים ברשתות החברתיות של משרד ראש ממשלת ישראל.

תנועת הליכוד הגישה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, נגד רה"מ יאיר לפיד, מפלגת יש עתיד, היועמ"ש למשרד רוה"מ והיועמ"ש לממשלה.

בעתירה טענה מפלגת הליכוד, כי תוכנו של נאום ראש הממשלה באותו מוצ"ש היא "תעמולת בחירות מובהקת". כן טוענים העותרים כי השימוש במשרד ראה"מ כמקום מסירת הנאום, הסרטת הנאום ע"י לשכת העיתונות הממשלתית ופרסומו לאחר מכן בעמודים הציבוריים ברשתות החברתיות ושידורו בתקשורת, מהווים שימוש בנכסי ציבור לצורך תעמולת בחירות, איסור לפי סעיף 2א לחוק הבחירות (דרכי תעמולה).

הנאום המדובר: 

לפיד בנאום ראשון כראש ממשלה: "הפילוג מאיים יותר מאי פעם"

העותרים דרשו מיו"ר הוועדה השופט עמית להורות לרה"מ יאיר לפיד ולמפלגת 'יש עתיד' "לחדול להשתמש בנכסי המדינה ובכלל זה במשרד רוה"מ ועובדיו לצורך שידור תעמולת בחירות..." וכן "לחדול להשתמש בחשבונות הרשמיים של משרד רוה"מ ברשתות החברתיות לפרסום תעמולת בחירות...".

בנוסף, "להסיר, מהחשבונות הפרטיים-הפוליטיים של מר יאיר לפיד ו/או יש עתיד את הסרטון נשוא העתירה" וכן "לנקוט בצעדים הנדרשים להסרת הסרטון, נשוא העתירה מכל ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות שבהן פורסם."

יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית דחה את העתירה ונימק: "אחר עיון בתוכן הנאום, בעתירה ובתגובות המשיבים, נחה דעתי כי הפרסום אינו מהווה תעמולת בחירות אסורה. כך, בראש ובראשונה בשל תוכן הנאום. הנאום אינו מתייחס כמעט בכלל (למעט חריג אחד) לפועלה של הממשלה; אינו מתייחס לפועלו של ראש הממשלה שנכנס לתפקידו ערב הנאום ודומה כי עיקרו אכן ביידוע האזרח בחילופי השלטון שאירעו למעשה. ככל שניתן לשפוט מתוכן הנאום (ומנסיבותיו הכוללות כפי שיפורטו), הוא לא נועד להניע את הבוחר לפעולה מסוימת, ולהימנע מפעולה אחרת...".

לדברי השופט: "בחינה של תוכן הנאום ונסיבותיו, ובכלל זה נסיבות נוספות שאותן לא פירטנו, דוגמת עלות הפרסום, הביאו אותי למסקנה כי תכליתו הדומיננטית של הנאום לא הייתה תעמולת בחירות. ממילא, לא היה איסור לצלם את הנאום במשרד ראש הממשלה, על ידי לע"מ, ואין מניעה לפרסמו בעמוד של משרד ראש הממשלה ברשת החברתית".

ועדת הבחירות המרכזית תעמולת בחירות מפלגת הליכוד יאיר לפיד יצחק עמית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד