א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המחאה מחריפה

עצורים ופחים בוערים: התפרעויות באתר הרכבת בבר אילן

אנשי 'העדה החרדית' מפגינים גם הערב נגד בניית הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בבירה | המפגינים הפרו את הסדר ופגעו בתשתיות | לפחות ארבעה נעצרו

עצורים ופחים בוערים: התפרעויות באתר הרכבת בבר אילן
מחאת חרדים בבר אילן צילום: דוברות המשטרה

כוחות משטרה פועלים בשעות האחרונות במחאת קיצוניים, פעילי העגה החרדית, ברחוב בר אילן בירושלים. המפגינים, כמדי ערב בתקופה האחרונה, מוחים נגד המשך העבודות בקו רכבת הרכבת הקלה - שלטענתם יפגע בצביון השכונות החרדיות בבירה.

לפי המשטרה, בהפגנה משתתפים מאות מפרי סדר שחסמו את ציר התנועה וחלקם, בהם גם ילדים קטנים, התפרעו ונכנסו לאתר העבודות "באופן מסוכן ובניסיון לחסום את כלי העבודה במכוון ולשבש את העבודות במקום". המפגינים הציתו פחים וגרמו נזק לגדרות באתר העבודות.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום החלו לפעול להשבת הסדר ולהדוף את מפרי הסדר מאתר העבודות וצירי התנועה, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. עד כה נעצרו ארבעה חשודים בגין הציבורי והם הועברו לחקירה. הכוחות ממשיכים לפעול גם בשעה זו לשמירת הסדר במקום.

במשטרה מציינים כי במהלך התקופה האחרונה עצרה המשטרה באזור עשרות מתפרעים ומפרי סדר שכל תכליתם היא לגרום לנזק ולחבל בעבודות במקום. כמו כן הוגשו בשבועות האחרונים בתום חקירות המשטרה, כתבי אישום רבים נגד מעורבים באירועי אלימות, ונדליזם והפרת הסדר הציבורי באזור, לצד תביעות נזיקין.

"המשטרה תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרת סדר הציבורי, התפרעויות וונדליזם בניגוד לחוק. לצערנו אנו נתקלים פעם אחר פעם בהתנהלות פסולה, חריגה ובחוסר אחריות קיצוני של אותם הורים המעודדים את ילדיהם קטנים או מאפשרים להם להיכנס לאתר עבודות ולחסום בגופם כלי עבודה כבדים, באופן שאינו בטיחותי ועלול לסכן את שלומם ובטחונם. נמשיך לפעול לשמירה על החוק, הסדר וקיום העבודות במקום כסדרם", נמסר מהמשטרה.

ירושלים, בר אילן הפגנת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד