כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
למטרות שלום בלבד

ראש הגרעין האיראני: "המצלמות של האו"ם יישארו כבויות עד שההסכם יתחדש"

מוחמד אסלאמי, ראש הגרעין באיראן, אומר שהסכם הגרעין ב-2015 היה אמור להסיר כל חשד שתוכנית איראן אינה למטרות שלוות לחלוטין, וכל עוד ההאשמות יימשכו, המעקב יופסק והמצלמות לא יותקנו חזרה

ראש הגרעין האיראני: "המצלמות של האו"ם יישארו כבויות עד שההסכם יתחדש"
מצלמות המעקב צילום: סוכנות הידיעות תסנים

ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן אמר ביום שני כי מצלמות המעקב של האו"ם שהותקנו באתרי הגרעין במדינה לפיקוח על הפעילות יישארו כבויות, אלא אם כן הסכם הגרעין שהופסק ב-2015 עם מעצמות העולם יתחדש.

איראן הודיעה כי הסירה את המצלמות בחודשים האחרונים, כאשר המגעים לחידוש הסכם גרעין התערערו. "לא נפעיל את המצלמות של סבא"א עד שהצד השני יחזור להסכם הגרעין", אמר מוחמד אסלאמי לסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

אסלאמי אמר כי כל מטרת ההסכם, המכונה "תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת, הייתה לשים קץ להאשמות שתוכנית הגרעין של איראן היא הכל מלבד שלום. כל עוד האשמות כאלה נמשכות, המצלמות יישארו כבויות", הוא אמר, והתעקש שפעילותה הגרעינית של איראן היא למטרות שלום בלבד.

משרד החוץ האיראני הודיע ​​ביום שני כי טהרן לא תידרש להסכם מהיר להחייאת הסכם הגרעין עם מעצמות העולם. "הם דורשים מאיראן לקבל החלטה מהירה, ומתעקשים על כך, הזמן מוגבל ואיראן חייבת להגיב במהירות", אמר דובר משרד החוץ, נאסר כנאני, במסיבת העיתונאים השבועית שלו, בהתייחסו לגורמים מערביים להסכם הגרעין.

קנאני אמר שהרפובליקה האסלאמית "לא תקריב את האינטרסים הבסיסיים של המדינה בתהליך נמהר". שהופעל תחת "לחץ פסיכולוגי וציפיות חד צדדיות", ואמר "אם ארה"ב תפעל בצורה בונה וחיובית, אז ההסכם קרוב".

ביום שישי האחרון הזהיר ראש סבא"א כי תוכנית הגרעין של איראן "מתקדמת בדהרה ויש לנו מעט מאוד נראות" לאחר שהמצלמות הוסרו על ידי האיראנים.

איראן גרעין איראני הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד