י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סקר בארה"ב

רק מיעוט מההורים מתכוון לחסן את הילדים לקורונה

בסקר חדש שפורסם בארה"ב, עולה כי 43 אחוז מההורים לילדים בגילאי 6 חודשים עד 4 שנים אמרו כי יסרבו לתת חיסונים לילדים שלהם. 27 אחוזים נוספים אמרו כי הם עדיין לא בטוחים כיצד ינהגו

רק מיעוט מההורים מתכוון לחסן את הילדים לקורונה
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

בקושי חודש לאחר שמינהל המזון והתרופות אישר חיסונים לילדים קטנים נגד נגיף הקורונה, התחזית שמספרים גדולים מהם אכן יקבלו את החיסון נראית עגומה. 

על פי סקר חדש של הורים שפורסם ביום שלישי על ידי קרן משפחת קייזר, אשר עקבה אחר עמדות החיסונים לאורך המגיפה, רוב ההורים אמרו כי הם רואים בחיסון סיכון גדול יותר לילדיהם מאשר נגיף הקורונה עצמו.

עבור ילדים בקבוצת הגיל, 6 חודשים עד 4 שנים, החשש של ההורים הביא מעט מאד מהם לחסן את ילדיהם, מאז ה-18 ביוני רק 2.8 אחוז מהילדים הללו קיבלו זריקות, כך מצאה הקרן לאחרונה בניתוח נפרד של נתוני חיסונים פדרליים. לשם השוואה, 18.5 אחוז מהילדים בגילאי 5 עד 11, שהיו זכאים לזריקות מאז אוקטובר, חוסנו.

הסקר החדש מצא כי 43 אחוז מההורים לילדים מתחת לגיל 5 אמרו ש"בהחלט לא" יחסנו אותם. כ-27% אמרו שהם "ימתינו ונראה", בעוד 13% נוספים אמרו שיחסנו את ילדיהם "רק אם יידרש". אפילו כמה הורים שחוסנו בעצמם נגד קורונה אמרו שהם לא יתנו אישור לילדים הקטנים שלהם.

החששות העיקריים של ההורים היו לגבי תופעות הלוואי הפוטנציאליות של החיסון, והם הרגישו שיש חוסר במחקר. הורים רבים אמרו שהם מוכנים לתת לילדיהם לקחת את הסיכון להידבק בקורונה במקום לקבל חיסון כדי למנוע זאת.

למרות שרוב מכריע של ילדים שסובלים מקורונה מתגברים על זה בקלות, "חלק מהילדים חולים מזה מאוד מאוד וחלק מתים", אמרה פטרישיה סטנצ'פילד, נשיאת הקרן הלאומית למחלות זיהומיות. היא לא הייתה מעורבת במחקר קייזר.

ארה''ב קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד