כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא מפחדים מהפצצות

ראש עיריית אומן: "אין לנו מספיק מקלטים, לא יכולים להבטיח את שלום הבאים"

ראש עיריית אומן אומרת שרווחת המתפללים הבאים לראש השנה היא באחריותה, אבל התושבים אומרים שהם מקווים שחסידי ברסלב ואחרים יגיעו בכל זאת למרות הסכנה שבדבר. "הם לא מפחדים מההפצצות", אמרה ראש העיר. "אבל אם משהו ישתבש, הם יחפשו את האחראי"

ראש עיריית אומן: "אין לנו מספיק מקלטים, לא יכולים להבטיח את שלום הבאים"
הציון באומן צילום: ישי ירושלמי

יום לאחר שמשרד החוץ ביקש להרתיע ישראלים מלהגיע לאומן על ידי הוצאת אזהרת מסע חדשה, הדגישה ראש העיר אומן אירינה פלטניובה כי היא אינה יכולה להבטיח את שלומם של מבקרים פוטנציאליים. "העמדה שלי היא שאנשים צריכים להיות בטוחים", היא אומרת ל'טיימס אוף ישראל' "וכרגע, בשכונה הזו שבדרך כלל מארחת את החגיגות אין מספיק מקלטים. למרבה הצער, איננו יכולים להבטיח את שלומם המלא של עולי הרגל אם הם נכנסים".

המלחמה בין רוסיה ואוקראינה נמצאת בחודש החמישי שלה, הן קייב והן ירושלים מעדיפות בבירור שהנוסעים היהודים יישארו הרחק השנה מהעיר, אך טרם החליטו על הדרך הטובה ביותר לשכנע את חסידי ברסלב ואחרים שלא להגיע ולוותר על ההרפתקה המסוכנת.

"אם אנחנו מתכוונים לקיים את החגיגות, אנחנו צריכים לוודא שכולם בטוחים, וכרגע, אנחנו לא יכולים להבטיח שלא יהיו התקפות על אומן", אמרה ראש העיר פלטניובה. לפי מה שאמרו לה בקהילה היהודית, פלטניובה מצפה שמספר לא מבוטל של מבקרים יגיע לקראת ראש השנה תשפ"ג.

"הם לא מפחדים מההפצצות", אמרה ראש העיר שמכירה את חסידי ברסלב. "אבל אם משהו ישתבש, אז הם יחפשו את האחראי, וראש העיר יהיה אחד האנשים שיוכלו להאשים אותו". פלטניובה אמרה ש"העירייה צריכה לבנות יותר מקלטים או להגביל את מספר האנשים שנכנסים".

תושבים מקומיים לא יהודים הביעו תחושה טובה דווקא; "אנחנו מרגישים שאומן בטוחה יותר בגלל הנוכחות היהודית", אמר דמיטרו, פועל בניין מקומי ליד בריכה מתחת לרחוב פושקין ל'טיימס אוף ישראל'. "כי אלוקים עוזר לנו, אנחנו מרגישים תחת הגנה כאן, הקהילה היהודית גדולה כאן, אנחנו בטוחים יותר בגלל זה, כי הרוסים לא יעזו לתקוף את הקהילה היהודית" אמר.

שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הביטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ראש השנה חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד