כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפוי לקנס

רוסיה שחררה את הישראלי שנעצר בעוון אי דיווח על אזרחותו

הפוליטיקאי לשעבר, ליאוניד גוזמן, שהואשם כי הוא סוכן זר על ידי משרד המשפטים ברוסיה, שוחרר לאחר מעצרו, לטענת עורך דינו של הפוליטיקאי, השחרור הגיע לאחר שהרשויות הבינו שהם עצרו אותו לשווא

רוסיה שחררה את הישראלי שנעצר בעוון אי דיווח על אזרחותו
ליאוניד גוזמן צילום: מתוך פייסבוק

ליאוניד גוזמן, שהואשם כי הוא סוכן זר על ידי משרד המשפטים של הפדרציה הרוסית, שוחרר לאחר מעצרו, לאחר שמעצרו התברר כשגוי, כך הודיע ​​עורך דינו של הפוליטיקאי לשעבר מיכאיל ביריוקוב. "לאוניד גוזמן שוחרר לאחר מעצרו, הוא נחקר בשבוע שעבר ושב להמשך חקירתו, אבל החוקר לא היה במקום. ובמקום חקירה, ליאוניד נעצר, הם הבינו שזה טעות, הם התנצלו בפנינו, הם אמרו שהוא יוסר מרשימת המבוקשים הפדרלית בעתיד הקרוב", כך אמר עורך הדין לתקשורת המקומית.

גוזמן עצמו ציין כי שוטרי אכיפת החוק הסבירו את המעצר כטעות, "הם שחררו אותי ואפילו התנצלו, הם אמרו שזה אותו מקרה מגוחך של אזרחות כפולה. אני חושב שזה סתם בלגן", התייחס גוזמן למצב.

לגוזמן ולאשתו, בנוסף לרוסית, יש גם אזרחות ישראלית. בלי לדעת שלאחר קבלת דרכון שני, אתה צריך להודיע ​​על כך לרשויות הרוסי תוך 60 יום, בני הזוג עשו זאת רק שנה לאחר מכן. "זה נעשה לפני יותר משלוש שנים", אמר גוזמן. אם הפוליטיקאי יימצא אשם לפי סעיף של החוק הפלילי, הוא צפוי לקנס של עד 200 אלף רובל או עד 400 שעות של שירות לקהילה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מיכאיל ביריוקוב, עורך דינו של הפוליטיקאי האופוזיציוני היהודי-רוסי ליאוניד גוזמן, אמר ביום שני כי מרשו נעצר על ידי הרשויות בטענה שלא מסר דיווח במהירות הנדרשת על אזרחותו הישראלית. "בכניסה לתחנת המטרו פרונזנסקאיה הוא נעצר על ידי שוטרי מטרו", כתב בפייסבוק.

גוזמן היה המנהיג האחרון של המפלגה הפוליטית הקטנה "איחוד הכוחות הימניים", שפעלה למען רפורמה של שוק חופשי, גם אנטולי צ'ובייס, שעזב את רוסיה פעל לכך, פוליטיקאי נוסף שתמך ברפורמה, בוריס נמצוב, נורה למוות ב-2015.

מאז הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, התנגדות פוליטית הפכה מסוכנת יותר בתוך רוסיה. מפגינים נעצרים באופן שגרתי וביקורת ציבורית על המלחמה מסתכנת בהעמדה לדין. גוזמן טען בפומבי כי הנשיא ולדימיר פוטין גרם לרוסיה נזק רב יותר בפלישה לאוקראינה מכל מנהיג רוסי אחר מאז יוזף סטאלין, וכי רוסיה הפוסט-סובייטית מתה בעצם עם המלחמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה אופוזיציה קנס אזרחות ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד