כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נאום גזעני

יועצת של ראש ממשלת הונגריה התפטרה בגלל "נאום נאצי"

יועצת ותיקה של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, התפטרה במחאה על "נאום נאצי טהור" שנשא ראש ממשלת הונגריה, ואמרה שזה נאום שהיה מתאים לשר התעמולה הנאצי יוזף גבלס

יועצת של ראש ממשלת הונגריה התפטרה בגלל "נאום נאצי"
הפרלמנט של הונגריה צילום: Pixabay

זוזסה הגדוס, אחת מיועציו הוותיקים ביותר של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, מאז 2002, תיארה את יחסיו עמו כידידותיים. עם זאת, במכתב ההתפטרות שלה שפורסם על ידי מהדורת החדשות ההונגרית hvg.hu ביום שלישי, היא אמרה שהיא נהייתה יותר ויותר "חסרת נוחות" עם "התפנית הלא ליברלית" של אורבן בשנים האחרונות.

אורבן הפך את הרטוריקה נגד ההגירה לחלק מרכזי במצע הפוליטי שלו מאז 2015, ומשתמש לעתים קרובות בשפה ימנית קיצונית, אבל נאומו בשבת האחרונה שבו התבטא נגד "ערבוב גזעים" היה קיצוני אפילו בסטנדרטים שלו. בנאום אמר אורבן שהערבוב בין האירופים מקובל, אבל אירופאים שהתערבבו עם לא-אירופים יצרו אנשים "מעורבים".

"אנחנו מוכנים להתערבב אחד עם השני, אבל אנחנו לא רוצים להפוך לעמים בני גזע מעורב", אמר אורבן. הוא הוסיף כי מדינות שבהן זה נתפס כמקובל הן "כבר לא אומות".

הגדוס אמרה שהיא הגנה זמן רב על ראש הממשלה מפני האשמות באנטישמיות, אך מאמינה שהנאום האחרון שלו אינו ניתן להגנה. "אני מצטערת מאוד על כך שעמדה מבישה כזו אילצה אותי לנתק את מערכת היחסים שלנו, זה נאום שהיה מתאים לשר התעמולה הנאצי יוזף גבלס", אמרה.

עוד כתבה: "אני באמת מצטערת שאני נאלצת לסיים מערכת יחסים בעבודה בגלל עמדה מבישה כזו, שלמרות שזה הפך לי יותר ויותר קשה מאז התפנית הבלתי-ליברלית שלך, עדיין היא נראתה בר-קיימא בטווח הקצר. אולם, לאחר נאום כזה, שסותר את כל ערכי היסוד שלי, לא נותרה לי ברירה אחרת: למרות שמעולם לא הגבלת את חירותי המלאה בעבודה, כעת עלי להיפרד ממך בפומבי בגלל מה שאמרת".

משרדו של אורבן פרסם את תשובתו להגדוס שבה הוא קיבל את התפטרותה, אך הכחיש שהוא גזעני. "את לא יכולה להיות רצינית בלהאשים אותי בגזענות אחרי 20 שנות עבודה משותפת. את יודעת יותר טוב מכולם שבהונגריה ממשלתי נוקטת במדיניות אפס סובלנות הן באנטישמיות והן בגזענות", כתב.

הונגריה ויקטור אורבן ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד