י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת הראיון של עמית סגל

הניצב נגד רוני אלשיך: "המנוול השקרן הזה"

ניצב בדימוס אפרים ארליך שחווה על בשרו את התנהלותו של המפכ"ל לשעבר אלשיך התייחס לראיון של עמית סגל עם בכיר מח"ש וסיפר כיצד סיכל אלשיך את קידומו: "תקשיב טוב מה עשה המנוול השקרן הזה שאם יש לו אומץ שיעלה עכשיו לשידור מולי" 

הניצב נגד רוני אלשיך: "המנוול השקרן הזה"
אפרים ארליך/רוני אלשיך צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ניצב בדימוס אפרים ארליך המכונה בתקשורת 'קרמשניט' שמרבה להתראיין ולתת את הזוויות על המתרחש במשטרת ישראל, התייחס לראיון הבלעדי שקיים עמית סגל עם משה סעדה, סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ותקף בחריפות את מי שהיה המפכ"ל הקודם רנ"צ רוני אלשיך.

בראיון שהעניק 'קרמשניט' לרדיו 'גלי ישראל' אמר: "ראיתי את הפרסום של סגל אמש, מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין. ההתנהלות של המשטרה ומח"ש בעייתית ונחשפה כבר. אלשיך הובא כתקווה גדולה ובסוף התברר לנו שהוא תקלה אחת גדולה, חוויתי באופן אישי את ההתנהלות שלו. בעודי בשירות פתחתי את הפה וזה גרר תגובות שחבל על הזמן".

עוד בנושא:

בכיר מח"ש: "אלשיך שיבש, ניצן טייח ומנדלבליט השקיף מנגד"

סגן ראש מח"ש ממשיך לחשוף, טיוח, שיבוש ואינטרסים: "זה יעזור לביבי"

עוד מספר ארליך: "מבקר המדינה, מר יוסף שפירא, אמר שאחזור למשטרה ואלשיך עמד על הרגליים האחוריות שלא אחזור. ישבתי אצלו בריאיון והוא מנסה לערבב אותי כאילו אני ילד קטן. אמר לי 'תשמע, נראה… בינתיים תישאר בכיבוי'. אחרי חודש קיבלתי העתק מהריאיון, תקשיב טוב מה עשה המנוול השקרן הזה שאם יש לו אומץ שיעלה עכשיו לשידור מולי: הוא כתב בשורת 'דברי המראיין': 'ניתן להבין את ההתנהלות כלפיך, היא אנושית', כלומר: שניתן להבין את ההתעמרות נגדי".

לדברי הניצב בדימוס שיש לו בטן מלאה על המפכ"ל לשעבר: "הוא לא העז לומר לי את זה בזמן אמת אלא הוסיף את זה בהעתק. אתה יודע למה הוא לא העז לומר לי את זה? כי אם הוא היה אומר לי את זה בפנים הוא היה מוצא את עצמו מקופל מתחת לשולחן עם כל המשמעויות שהייתי נושא בכך. אתה מבין את החצוף הזה? הוא לא אמר השקרן הזה את הדברים בריאיון".

"הכל מגובה בניירות, במיילים ובמסמכים"

בתוך כך, סגן ניצב בדימוס דובי שרצר, לשעבר בכיר במח"ש, שוחח עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים ברדיו 103fm והגיב לראיון המסעיר. לדבריו: "הדברים שחברי סעדה אמר לא נאמרו בפעם הראשונה, כל מה שאמר מהפרט הראשון ועד לאחרון מגובה בניירות, במיילים ובמסמכים, הדברים לא נולדו עכשיו בריאיון. סעדה ואני פנינו לכל גוף אפשרי כדי לבדוק אותם בזמן אמת. ככל שמשה ניסה יותר להציב מראה בפני המערכת, כך היא צופפה שורות במטרה להוקיע אותו החוצה. זה לא שהוא קם יום בהיר אחד וסיפר סיפורים. כל הטענה שהוא מדבר מפוזיציה לא צריכה להיטען".

"בכל צעד ושעל הדברים נבדקו ותועדו", הוסיף שרצר. "יש פה קו מחבר. ברמת העובדות, הגיע מידע שנגע להתנהלות קלוקלת בתיקי נתניהו, והמערכת עשתה כל שידעה, כולל להוציא אותי ואת משה, ואת קצין המודיעין, לא דוברי אמת. במקום שהמערכת תתעורר ותבין איפה היא נמצאת, אני ומשה ואחרים מתוסכלים, דוברי שקר, ואנחנו בחוץ. העניין לא אישי אלא מערכתי - טומנים את הראש בחול".

"זה דורש חקירה פלילית. יש פה שיבוש ברור"

בכיר נוסף במשטרה לשעבר התייחס לממצאים שנחשפו בראיון עם סעדה. עורך הדין מאיר ארנפלד, לשעבר ראש מחלק חקירות בלהב 433 אמר בראיון לרדיו 'גלי ישראל': "הסיפור של עמית סגל הפתיע אותי מאוד למרות כל מה שראיתי. הניסיון לצייר את סעדה כאדם ממורמר ומתוסכל אינם במקום. כמי שחקר תיקים כאלו זה דורש חקירה פלילית. יש פה שיבוש ברור, עבירות שאנחנו חוקרים מאות כאלה בשנה".

לדבריו, "נעשו טעויות פטאליות בתיקי נתניהו. סיפור ניר חפץ, הטעויות במספרים אצל הדס קליין, הסיפור של פילבר עם פגישת ההנחיה. היה פה איזשהו טנטרום".

 

רוני אלשיך קרמשניט עמית סגל משה סעדה אפרים ארליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד