כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרשת משככי הכאבים

ענקית התרופות טבע תשלם פיצוי עתק בשווי 4.25 מיליארד דולר

יצרנית התרופות הישראלית הודיעה על הסדר שעשוי לתת מענה לאלפי תביעות משפטיות שהוגשו נגדה בארה"ב, על תפקידה בפרשת האופיואידים. במסגרת ההסדר, טבע תספק תרופות גמילה ממשככי כאבים בסך 1.2 מיליארד דולר

ענקית התרופות טבע תשלם פיצוי עתק בשווי 4.25 מיליארד דולר
יונתן זינדל, פלאש 90

ענקית התרופות טבע הגיעה להסכם פשרה עקרוני במשבר האופיואידים בארצות הברית ולפיו תשלם פיצויים בהיקף של יותר מ-4.25 מיליארד דולרים, כך דווח הבוקר בכאן חדשות. מגפת האופיואידים, ההתמכרות למשככי כאבים חזקים, גרמה בשני העשורים האחרונים למותם של יותר מחצי מיליון אמריקנים.

טבע היא רק אחת מחברות התרופות שהוגשו נגדן אלפי תביעות. הסדר הפשרה יביא לסיום הדיונים המשפטיים ובטבע מדגישים כי לא תהיה בו שום הודאה בעוולה. משרד המשפטים של ארצות הברית האשים את חברת התרופות בקשירת קשר עם חברות מתחרות להעלות מחירים של תרופות גנריות. טבע הואשמה בתיאום המחירים במשך שנתיים משנת 2013. משרד המשפטים בארצות הברית טוען כי לקוחות אמריקנים שילמו בעבור תרופות שקנו כ-350 מיליון דולר יותר מכפי שהיו צריכים בשל תיאום המחירים. ההחלטה להעמיד לדין את טבע באה בעקבות סירובה לקבל הסדר שיכלול הודאה באשמה ותשלום קנס.

חמש חברות שנחשדו בתיאום הסכימו להסדיר את החשדות מחוץ לכתלי בית המשפט. כך למשל הסכימה חברת סנדוז, חברה בת של נובארטיס השוויצית, לשלם קנס של 195 מיליון דולרים. החברה הבת האמריקנית של חברת התרופות הישראלית תארו הסכימה לשלם קנס של 205 מיליון דולר.

טבע תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד