כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעל החברה נעצר

עשרות נהרגו בעקבות שתיית אלכוהול מורעל

המשטרה בהודו מסרה כי עשרות אנשים מתו ומעל 60 נוספים אושפזו בבית חולים לאחר שצרכו אלכוהול שהכיל 98% מתנול, המקרה אירע במחוז האוסר על אלכוהול מאז 1960. בעל חברת הכימיקלים נעצר יחד עם שמונה שותפים

עשרות נהרגו בעקבות שתיית אלכוהול מורעל
אילוסטרציה צילום: Pixabay

לפחות 28 בני אדם מתו ו-60 נוספים חלו במערב הודו בעקבות שתיית אלכוהול שהכיל מתנול במטרה להגביר את עוצמתו. מקרי המוות התרחשו במחוזות אחמדאבאד ובוטאד של מדינת גוג'אראט, שם הייצור, המכירה והצריכה של אלכוהול אסורים. "היה 98 אחוז מתנול באלכוהול שהם צרכו, זה אומר שהם צרכו מתנול בלבד, מה שהגדיל את מניין ההרוגים", אמר בהוונאגר אשוק ידב, מפקח המשטרה הכללי, ל'טיימס אוף אינדיה'.

מחלקת הפשע של העיר אחמדאבאד עצרה את הבעלים של חברת הכימיקלים, ג'ייש חוואדיה מנארול ושמונה שותפיו בגין חשד להרעלה. מניין ההרוגים צפוי לעלות עוד יותר לאחר שמספר חולים הגיעו במצב אנוש לבית החולים האזרחי באחמדאבאד לקבלת טיפול רפואי.

מחוז גוג'אראט אסר על צריכת אלכוהול מאז 1960, אך מאות תושבים מתו במהלך העשורים האחרונים כשסחר בלתי חוקי באלכוהול צץ. משקאות חריפים הפכו גם לענף רווחי מאוד ברחבי הודו, בה סוחרים בשוק לא משלמים מיסים ומוכרים כמויות אדירות של המוצר שלהם לעניים בתעריף זול.

המשטרה המקומית מעלימה עין באופן קבוע מהסחר במשקאות חריפים, מכיוון שהיצרניים משלמים שוחד כדי לבצע את המכירה הבלתי חוקית שלהם בכפרים, כך דיווחו כלי תקשורת הודיים מקומיים.

בשנת 2019, מתו 140 בני אדם לאחר שתיית משקאות חריפים נגועים בשתי תקריות נפרדות במדינת אסאם בצפון מזרח הודו. הקורבנות היו בעיקר עובדי מטעי תה. באותה שנה מתו עוד 80 בני אדם מאלכוהול נגוע בצפון מדינת אוטר פראדש. בשנת 2020, עוד 120 בני אדם מתו לאחר שתיית אלכוהול מחומרים בצפון מדינת פנג'אב בהודו.

אלכוהול הרעלת אלכוהול הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד