י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למנוע העלאת מחירים

קריאה לחברות הגדולות: קדמו מבצעים שיוזילו את סל הקניות

בהמשך לקריאה לחרם צרכנים על חברות הענק, שהתקבל באהדה על ידי הציבור, פנה היום יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד למנכ"לי החברות הגדולות בענף, בהן אסם, תנובה, החברה המרכזית למשקאות, ליימן שליסל ונוספות, בדרישה למנוע העלאת מחירים ולקדם מבצעים שיוזילו את סל הקניות • "כל גוף עסקי שינסה לנצל את המצב כדי להכביד על כיסם של הצרכנים, ייאלץ להתמודד עם השלכות קשות", כתב בר-דוד

קריאה לחברות הגדולות: קדמו מבצעים שיוזילו את סל הקניות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שקרא אתמול (שלישי) לחרם צרכנים על חברות הענק שסטוביץ, דיפלומט וקימברלי קלארק, פנה היום למנכ"לים ולמנכ"ליות של חברות המזון ורשתות השיווק הגדולות בישראל בקריאה "להתחייב להקפאה של עליית המחירים ולפעול להוזלת סל הצריכה".

"כולי תקווה שהחברה שבראשותך תיכנס לרשימת החברות שקשובות ומתחשבות בציבור הצרכנים, ולא לרשימה המפוקפקת של חברות שישלמו את מחיר החזירות", כתב בר-דוד במכתבו שנשלח בין היתר לחברות יוניליוור, אסם, החברה המרכזית למשקאות, פרוטרום, תנובה, ליימן שליסל, שופרסל, ויקטורי, עוף טוב, וחברות נוספות.

פנייתו של בר-דוד לרשתות ולחברות המזון מגיעה כחלק מהמהלך חסר הפשרות של ההסתדרות להפחית את יוקר המחיה ולבלום את גל ההתייקרויות במשק. הצעד הראשון היה כאמור לקרוא לחרם צרכנים על יבואנים שניצלו את התקופה להעלות מחירים. לדברי בר-דוד, רשימת החברות המוחרמות תעודכן באופן שוטף, וההסתדרות תדאג להנגיש מידע לציבור על תחליפים של חברות אחרות שלא יעלו מחירים.

"הישראלים גמרו להיות פראיירים וכעת כולם עוברים לקנות חכם כדי לעצור את עושק המחיה", אמר בר-דוד בהתייחסו לפעילות ההסתדרות הכוללת גם מהלך תקשורתי הנושא את הסלוגן הזה.

יו"ר ההסתדרות סיכם את דבריו למנכ"לי חברות המזון וציין: "ההירתמות שלך למאבק ביוקר המחיה תכריע במידה רבה לא רק הביצועים העסקיים של החברה, אלא את מערכת האמון שלכם עם ציבור הצרכנים. אני מאמין שיש לך את הכוח להשפיע לטובה אבל אני ערוך היטב גם לתרחיש השני. כל גוף עסקי שינסה לנצל את המצב כדי להכביד על כיסם של הצרכנים, ייאלץ להתמודד עם השלכות קשות וישלם על כך מחיר גבוה".

יוקר המחיה העלאת מחירים ארנון בר דוד ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד