י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לטבוח בילדים יהודים

חייל ניאו-נאצים אמריקאי זמם לרצוח יהודים ולבצע מעשי זוועה

חייל מארינס לשעבר שהשתייך לקבוצה ניאו-נאצית שרצתה לרצוח ילדים יהודים כדרישה להתקבל כחבר מן המניין, נעצר באשמה לבצע רצח המוני כולל טבח נגד יהודים. "מי שיש לו התלבטות על היכולת ללחוץ על ההדק של ילד יהודי אינו יכול להיות חלק מהקבוצה" נכתב

חייל ניאו-נאצים אמריקאי זמם לרצוח יהודים ולבצע מעשי זוועה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

על פי תביעה שהוגשה לבית המשפט ב-14 ביולי על ידי תובעים פדרליים, מתיו בלאנגר שהיה חייל מארינס פעיל, יצר קשר מקוון עם חברי קבוצת שנאה, ותכנן לרצוח יהודים, בית המשפט קבע עליו להישאר בכלא בעודו ממתין למשפט. יחד עם אחרים מעיר הולדתו בלונג איילנד, ניו יורק, בלאנגר רכש נשק, מדים וציוד טקטי, ודן בביצוע התקפות על בית כנסת, יהודים, נשים ומיעוטים, כך לפי מסמך בית המשפט, כך דווחה התקשורת בארה"ב.

בלאנגר שוחרר מהצבא בגין התנהגות בלתי הולמת, וגם בגלל פעילותו הקיצונית, על פי כתב התביעה, בלאנגר כתב ברשתות כי הוא רוצה ליצור "מדינה אתנית" לבנה נקייה מקבוצות המיעוט שלדעת הקבוצה מחליפות אמריקאים לבנים. בנוסף להרג אנשים שאינם מקדמים מטרה זו, הקבוצה דוגלת ברצח נשים. "מי שיש לו התלבטות על היכולת ללחוץ על ההדק של ילד יהודי" אינו יכול להיות חלק מהקבוצה, נכתב.

בשלב מסוים, באמצעות חשבון עם השם אדולף היטלר, בלאנגר שוחח עם חבר אחר בקבוצה על האסטרטגיה הטובה ביותר לתקיפת יהודים, על פי כתב התביעה. "בית הכנסת הזה יקבל את זה", כתב בשלב מסוים, חבר הקבוצה אמר לו חזרה, "אתה לא משיג כלום כשאתה יורה ביהודים אקראיים בבית כנסת שאינם משמעותיים בכל מקרה". חבר הקבוצה במקום זאת הציג "שני אנשים פופולריים בשל עבודתם עם הקהילה היהודית יחד עם כתובות פיזיות קשורות".

בשלב מסוים הם התאמנו בנשק מחוץ לבית כנסת בלונג איילנד, בלי שהמתפללים דמיינו שמישהו בסביבה מתכנן טבח. הוא גם יצר חשבון במדיה חברתית תחת השם "ישראל שילינגשטיין" במטרה "ליצור שנאה כלפי הקהילה היהודית על ידי הצהרות גנאי כשהוא מחופש לגבר יהודי". עקבות של החשבון שניתן לראות באינטרנט כעת מראים שלפחות חלק ממשתמשי טוויטר זיהו אותו כחשבון טרול.

ניאו נאצים לונג איילנד רצח חייל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד