כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מותו הטראגי של בן ה-6

זעם ברשתות החברתיות: "הנהגים הערבים רוצחים"

מותו הטראגי של הילד מתן צינמן ז"ל בגלל עקיפה לכאורה של נהגת ערבייה העלה זעם רב ברשתות החברתיות. הפובליציסטית אמילי עמרוסי קבעה שישנם נהגי משאיות רוצחים; "שאף אחד לא יעז להגיד שאני גזענית. הערבים מזלזלים בחיי אדם, שלנו ושלהם"

זעם ברשתות החברתיות: "הנהגים הערבים רוצחים"
הילד מתן צינמן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

מותו הטראגי של ילד החמודות מתן צינמן ע"ה בן השש בלבד, החריד כל לב שומע. מתן ז"ל נהרג ואמו ושלושת אחיו נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה בכביש 60 סמוך למעלה לבונה שבבנימין. מתן אמור היה לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה אך כבר לא יזכה.

הפובליציסטית והסופרת אמילי עמרוסי הגיבה בזעם בחשבון הפייסבוק לאסון הנורא והאשימה את הנהגים הערבים בתרבות נהיגה קלוקלת והרסנית: "18 שנים מחיי גרתי ונהגתי בכבישי יו"ש. את הרישיון שלי הוצאתי באריאל. נסעתי שנים על כביש 60, כולל אתמול. שאף אחד לא ייעז להגיד שאני גזענית. הערבים מזלזלים בחיי אדם, שלנו ושלהם", קבעה עמרוסי.

עוד בנושא:

חמישה בני משפחה נפצעו; בן 7 במצב אנוש

אסון: מתן בן ה-6 נהרג בתאונת דרכים

לדבריה, "יש נהגי משאיות שמשתמשים בכביש כדי לנסות לרצוח יהודים. ראיתי בעיניי נהגים שמתאמצים להוריד אותי מהכביש. מסנוורים. עוקפים ודוחקים אותי לשוליים. משחקים בכביש כמו במשחק מחשב. כבישים בהודו יותר בטוחים. רוצחים", סיימה בזעם.

מתן ז"ל.

עוקביה הרבים ברובם הסכימו עם דבריה. אחת מהם כתבה: "צודקת 100% לא גזענית, תיאור מדויק. והמשטרה לא עושה דיי. הבת שלי נפגעה מערבי שחצה קו לבן והתנגש בה הגישה תלונה כבר יותר משנתיים אף גורם לא פנה אליה". עוקבת נוספת כתבה: "כואב לי הלב, אין מילים על הצער על הילד המתוק הזה. על אימו. על אביו. על אחיו ואחיותיו. צדקת בכל מילה אמילי. גרתי 6 שנים בבנימין. רולטה רוסית מה שקורה שם בכבישים. נוהגים בפראות משולחת רסן. מזלזלים בחיי אדם. רוצחים. זו המילה".

אחרת כתבה: "זו המדינה שלנו. בני מיעוטים עושים כרצונם ואף אחד לא עושה כלום". גולשת נוספת סיפרה בתגובה לפוסט: "היה לי נס עצום בכביש הזה. בנס גדול, הערבי שעקף אותי בקו לבן רצוף ונכנס בי בכל הכוח והרכב שלו נמעך לגמרי, לא קרה לי שום דבר ב"ה. פיגוע לכל דבר!!!!!".

כזכור, האם השכולה רבקה צינמן סיפרה מבית החולים: "נסענו בכביש 60 בדרך למפגש משפחתי באריאל. לפתע דהר מולי רכב פלסטיני בצבע לבן שהגיח מהנתיב ממול. האטתי את הנסיעה אך הרכב הפלסטיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור. ההתנגשות היתה במהירות עצומה. איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש". סיכמה האם.

חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים, הדסה הר הצופים, עין כרם שערי צדק ובילינסון חמישה פצועים בני משפחה ישראלית שנפצעו בתאונה חזיתית בכביש 60 סמוך למעלה לבונה, בהם: ילד כבן 7 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, ילדה כבת 12 במצב קשה, עם אשה כבת 32 במצב בינוני, ילד כבן 10 במצב בינוני, ותינוק כבן חצי שנה במצב קל.

בנוסף טופלו ופונו מהמקום שני פצועים מהרכב השני הפלסטיני במצב בינוני לשטח הרשות הפלסטינית.

הפאראמדיקים של מד"א, בצלאל בן חמו, דוד דלפן ופאדי דקידק סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד הרכבים נסעו 5 בני משפחה, ילד כבן 7 סבל מחבלה רב מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שאר הנוסעים היו בהכרה, ילדה כבת 12 מצבה הוגדר קשה, אשה כבת 32 וילד כבן 10 פונו במצב בינוני ותינוק כבן חצי שנה שהיה בכסא התינוק נפגע קל".

"בסיוע כוח רפואה של צה"ל שכלל מסוק פינינו את הפצועים לבתי החולים. גבר ואשה מהרכב השני שנפצעו בינוני קיבלו מאיתנו טיפול ראשוני במקום והם פונו ע"י הסהר האדום לבית חולים בשכם", הוסיפו הפאראמדיקים.

אמילי עמרוסי מתן צינמן תאונת דרכים קטלנית ילד נהרג נהג ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד