ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בג"צ ידון בעתירה

עלייה של 90% בהיקף המרשמים לתרופות משככות כאבים וממכרות

משרד הבריאות מתחיל בימים אלו בצעדים ראשונים שנועדו להגביל את השימוש בתכשירים. קופות החולים יידרשו לדווח על היקפי הנפקת המרשמים. בשבוע הבא: בג"ץ ידון בסימוני אזהרה על אריזות המשככים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בישראל חל גידול של יותר מ-90% בהיקף רישום מרשמים לאופיאטים, תרופות משככות כאבים וממכרות. משרד הבריאות מתחיל בימים אלו בצעדים ראשונים שנועדו להגביל את השימוש בתכשירים, שבארה"ב כבר הוכרזו כ"איום על בריאות הציבור", כך מדווחת מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'.

עם זאת, במשרד הבריאות מסרבים לפרסם אזהרות על גבי חפיסות התרופות מפני סכנת ההתמכרות והתלות בתרופות. בשבוע הבא תתקבל החלטת בג"ץ בעתירה שהוגשה בנושא סימון האריזות.

אופיאטים הם תרופות נרקוטיות המשפיעות על מערכת העצבים המרכזית ומשמשות נגד כאבים חזקים. התרופות, ובהן פנטניל, אוקסיקודון, הידרוקודון פרקוסט וטרמדול, נחשבות לחזקות ביותר וגורמות לפיתוח תלות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה עלייה תלולה של 70% במספר חפיסות האופיואידים שנמכרו בישראל בשנים 2017-2021. שיעור המשתמשים באופיאטים בישראל עלה בכ־5.5% מאז 2017.

במשרד הבריאות מסרו לבג"ץ כי בכוונתם לתקן את פקודת הסמים ו"להפסיק או להגביל" ניפוק של אופיואידים במרשמים בכתב יד על ידי רופאים פרטיים, מרשמים שקלים במיוחד לזיוף. עם זאת, במשרד הבריאות מתנגדים להרחבת האזהרה על חפיסות התרופות ומציינים כי "כבר עתה משרד הבריאות מחייב פרסום אזהרות מתאימות על גבי אריזות תכשירים המכילים אופיואידים" ומבקשים לדחות את העתירה.

תרופות משרד הבריאות בג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד