כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תוקף את נתניהו והראש"ל

ארנון סגל נגד המאבק החרדי ברפורמים: "התנכלות"

המתמודד לרשימת הציונות הדתית תוקף את מדיניותו של נתניהו בתקופה שכינן כראש ממשלה: "היו תקופות שחשבתי שאם נתניהו יזוז הצידה, הימין יחזור לשלטון" | על המאבק החרדי על כניסת הרפורמים לכותל: "אני לא יכול לסבול את ההתקפות עליהם"

ארנון סגל נגד המאבק החרדי ברפורמים: "התנכלות"
ארנון סגל צילום: צילום מסך

ארנון סגל, אחיו של פרשן חדשות 12 עמית סגל ובנו של עורך "מקור ראשון" חגי סגל, שמתמודד בפריימריז במפלגת "הציונות הדתית", משמיע בריאיון ל"ישראל היום" ביקורת על נתניהו מהימין ומוביל קו ניצי במיוחד בסוגיית הר הבית.

"בשנים שנתניהו היה בשלטון זו הייתה ממשלת ימין ככותרת בלבד ללא כיסוי", תוקף סגל. לדבריו, "מאז שנתניהו עלה לשלטון ב־96' נבנו מסגדים נוספים בהר הבית מלבד מסגד אל־אקצא, הוא לא החיל את הריבונות על יהודה ושומרון, לא הכניע את חמאס, מנע רפורמות במערכת המשפט, מינה את כל האישים שהליכוד כעת מתנגד להם, כגון שי ניצן. בכל צומת שהיה הוא נמנע מלבטא מדיניות ימנית. מי שהלך עם השמאל, עם גנץ, לפיד, ברק וציפי לבני, היה תמיד נתניהו, ויכול להיות שהוא יעשה זאת גם הפעם לפני שהוא יפנה אלינו".

סגל לא מוצא הבדל מהותי בין ממשלת הימין בראשות נתניהו לזו שמכהנת כעת. "אתה מסתכל על השנה האחרונה, ועל הכנסת ה־20 שהייתה ממשלת ימין־ימין חלומית, ואני לא רואה הבדל גדול. היו תקופות שחשבתי שאם נתניהו יזוז הצידה, הימין יחזור לשלטון. היום אני חושב שנתניהו הוא לא הסיפור. אם הימין יהיה מאוחד - הימין יחזור לשלטון".

ארנון סגל ובצלאל סמוטריץ'

סגל מותח ביקורת על עמדתו של הראש"ל הרה"ג יצחק יוסף נגד העלייה להר הבית: "מאוד כאב לי לשמוע את דבריו, יש חילול השם במה שהוא אומר, הוא מעדיף שם את האויב על פנינו".

סגל גם תוקף את יחס החרדים למתפללים רפורמים ברחבת הכותל ואומר: "רחבת הרפורמים קיימת. אני לא יכול לסבול את ההתקפות עליהם, התנכלות לאנשים שבאים להתפלל גם אם זה לא בכללים ההלכתיים. מה שעושים לרפורמים שם זה כמו וואקף יהודי. לא חייבים להגיע לשם על מנת להתריס".

ח"כ אריאל בוסו הגיב לדבריו נגד הראשון לציון: "של נעלך מעל רגליך כשאתה פוער פה נגד מרן הראשל”צ, אתה רחוק שנות אור מעולמה של ההלכה האמיתית. כל חבריך שאיתם היית מזוהה, אלו שצעקו ימין וחברו לממשלה הרעה הזאת, חשבו גם הם שקריירה נבנית על ידי ביזוי הרבנים הראשיים, הם סיימו הרבה לפני הזמן את הפרק הפוליטי שלהם.

"אני מצפה מיו”ר המפלגה, ידידי בצלאל סמוטריץ', להביע מחאה על ביזוי תלמידי חכמים ולהפריד בין עונת הפריימריז לכבודם של גדולי ישראל".

 

 

ארנון סגל מפלגת הציונות הדתית רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד