כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האמריקאים לצד ישראל

משפחת שירין אבו עאקלה: אין סיוע מארה"ב לחקירה מלאה

קרובי משפחה של העיתונאית שירין אבו עאקלה אמריקאית פלסטינית שנהרגה בחילופי אש בין חיילים למחבלים בג'נין, אומרים כי שר החוץ אנתוני בלינקן, אמר להם שההחלטה לחקור תלויה במשרד המשפטים, אך סירב להפנות אותם לבכירים אחרים

משפחת שירין אבו עאקלה: אין סיוע מארה"ב לחקירה מלאה
מזכיר המדינה נפגש עם המשפחה של העיתונאית צילום: מזכיר המדינה

קרובי משפחה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית שנהרגה שירין אבו עאקלה אמרה אמש (רביעי") כי הדיפלומט הבכיר של ממשל ביידן אנתוני בלינקן, סירב לדון בבקשה לחקירה מלאה בארה"ב על מותה של כתבת הטלוויזיה בג'נין בחילופי אש. האחיינית לינה אבו עאקלה אמרה גם שמזכיר המדינה אנטוני בלינקן ופקידים אמריקאים סירבו בפגישות איתה השבוע לספק מידע נוסף ממה שהם כבר פרסמו על האופן שבו אמריקאים הגיעו לממצאים על המוות שהם פרסמו החודש.

הודעה מהרביעי ביולי שפרסמה מחלקת המדינה אמרה כי המסקנה מהתחקיר היא שכוחות ישראליים ככל הנראה ירו את הירייה שהרגה את שירין אבו עאקלה בחודש מאי האחרון, אך אין כל אינדיקציה שהחיילים ירו בכוונה בכתבת אל-ג'זירה. הכתבת בת ה-51, אזרחית אמריקאית, הייתה מוכרת בעולם הערבי במשך עשרות שנותיה שסיקרה פלסטינים וקהילות ערביות אחרות.

"הרגשתי שיצאנו מהפגישה עם שאלות נוספות. והשאלות שלנו עדיין לא נענו", אמרה אחייניתה בת ה-27 לסוכנות הידיעות AP בראיון ביום רביעי בקפיטול, שם היא לחצה על המחוקקים שיעזרו לקבל תשובות נוספות.

לינה קיבלה הזמנה לוושינגטון יחד עם עוד כמה קרובי משפחה של אבו עאקלה במהלך שיחת טלפון מבלינקן בתחילת החודש. בלינקן התקשר למשפחתה של אבו עאקלה יום לפני נסיעתו של ג'ו ביידן לישראל. בקשת המשפחה לפגישה עם הנשיא בזמן שהותו במזרח התיכון לא נענתה, אך בלינקן הזמין את המשפחה לוושינגטון במקום.

ימים לפני שמשפחתה של אבו עקל'ה נסעה לוושינגטון, אמר גורם בכיר בממשל ל'טיימס אוף ישראל' כי ארה"ב לא תפתח בחקירה משלה על מותה של הכתבת ב-11 במאי. וושינגטון הודיעה בתחילת החודש לאחר בחינת ראיות כי לא ניתן לקבוע באופן סופי מי הרג את הכתבת וכי אין סיבה להאמין שהירי היה מכוון, אך אמרה כי צה"ל אחראי ככל הנראה.

התוצאות עוררו את זעמם של משפחתו של אבו עקל'ה, שכינתה את המסקנות "בוגדניות". יותר מתריסר חברי קונגרס דמוקרטים טענו גם כי הסתמכות על חקירות ישראליות ופלסטיניות אינה מספקת וכי על הרשויות האמריקאיות לערוך חקירה משלהן שתאסוף ראיות ישירות ותחקור את המעורבים.

אבל גורם בכיר בממשל אמר כי הבית הלבן מרוצה מהחקירות הישראליות והפלסטיניות. ישראל דחתה על הסף את טענת הרשות הפלסטינית כשקר גס ואמרה שאין מספיק ראיות כדי להסיק מסקנה סופית לגבי מי שירה את הכדור הקטלני.

שירין אבו עאקלה אנתוני בלינקן ארה''ב פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד