ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חולץ הפקקים

בשורה למשתמשי התחבורה הציבורית: הנתיב החדש נפתח בשבוע הבא

מיום ראשון: ייפתח המקטע הראשון של פרויקט הנתיבים המהירים, כנתיב תחבורה ציבורית, בין מחלף השלום בצפון ועד וולפסון בדרום, לרבות חיבור ישיר בין כביש 20 לכביש 1

בשורה למשתמשי התחבורה הציבורית: הנתיב החדש נפתח בשבוע הבא
המקטע החדש צילום: נתיבי איילון

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, הודיע על הקדמת לוחות הזמנים בפרויקט "הנתיבים המהירים"- חולץ הפקקים הקריטי במדינה. 

החל מיום ראשון ייפתח המקטע הראשון של פרויקט הנתיבים המהירים, כנתיב תחבורה ציבורית, בין מחלף השלום בצפון ועד וולפסון בדרום, לרבות חיבור ישיר בין כביש 20 לכביש 1.

מדי יום נוסעים בכביש איילון (20), למעלה ממיליון כלי רכב. נתיב התחבורה הציבורית שכאמור ייפתח בראשון, ישרת את כלל נוסעי התחבורה הציבורית בתוואי בין מחלף השלום בצפון ועד וולפסון בדרום, לרבות חיבור ישיר בין כביש 20 לכביש 1.

פרויקט הנתיבים המהירים של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הינו מערך הסעת המונים משולב, שמטרתו להביא לשינוי הרגלי הנסיעה של השימוש ברכב הפרטי לטובת נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית. הפרויקט נועד בראש ובראשונה להקל על גודש התנועה בכניסות למטרופולין ת"א. אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים הוא כ-90 קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך ת"א ועד נתניה ובחזרה.

הפרויקט כולל שירותי הסעות נוחים באמצעות מערך שאטלים חשמליים ומודרניים, בתדירות גבוהה וללא עלות לחמישה מוקדי תעסוקה מרכזיים בתל אביב וכן שני חניוני ענק בשפיים ראשון לציון, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה סה"כ לכ-12,000 רכבים. יש לציין כי הפרויקט צפוי להסתיים בשלמותו בשנת 2025.

אורלי שטרן, מנכ"לית נתיבי איילון הגיבה על הקדמת לוח הזמנים ופתיחת המקטע: "גאה בנשות ואנשי המקצוע של החברה, שבזכות עבודתם- לילות כימים, הצליחו לספק בשורה לציבור בהקדמה של שנתיים", עוד הוסיפה כי "חשוב לציין כי מרכזי זה חלק אחד בלבד ממגה-פרויקט הנתיבים המהירים, כך שהבשורה הגדולה לציבור עוד לפנינו".

 

תחבורה ציבורית רב קו נתיבי איילון משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד