כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מי משיג יותר? בן גביר או סמוטריץ

סקר חדש: שקד והנדל עוברים לראשונה ומונעים 61 מנתניהו

96 ימים לפתיחת הקלפיות, סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב, יממה אחרי איחוד שקד והנדל, השניים עוברים את אחוז החסימה ומציבים כאב ראש לבנימין נתניהו שמתרחק מה-61 להרכבת ממשלה | פיצול בן גביר וסמוטריץ' משיג יותר אבל גורע מ'הליכוד' | כל הנתונים

סקר חדש: שקד והנדל עוברים לראשונה ומונעים 61 מנתניהו
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (רביעי) הכריזו איילת שקד ויועז הנדל על איחוד מפלגות 'ימינה' ו'דרך ארץ' למפלגה בשם 'הרוח הציונית' בראשותה של איילת שקד. עקב כך, סקר שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע ופורסם הערב ב'חדשות 12' בדק ומצא כי אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום התוצאה היתה שגוש נתניהו נחלש ושוב נמצא ללא רוב בכנסת להקמת ממשלה בראשותו אלא אם כן שקד והנדל יפרו את הבטחתם כי לא יכנסו לממשלה בראשות נתניהו כאצבע ה-61.

לפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיג 33 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 23 מושבים, 'כחול לבן התקווה החדשה' בראשות בני גנץ - 11 מושבים, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ עם 9, ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני משיגה 7 מושבים.

יועז הנדל אמש. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

'הרשימה המשותפת' (חד"ש, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה שומר על כוחה עם 6 מושבים. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 5, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי יורדת מ-7 כיום ל-5 בסקר 'חדשות 12'. מפלגת 'מרצ' מתרוממת מאחוז החסימה ל-5, 'הרוח הציונית' בראשות איילת שקד עם יועז הנדל עוברת לראשונה את אחוז החסימה עם 4 מושבים, מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס גם כן עם 4 מושבים.

לכל הסקרים בבחירות 2022 >> לחצו כאן

מתחת לאחוז החסימה נמצאת המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עם 1% וכן 'הבית היהודי' בראשות יוסי ברודני עם 0.5%.

חלוקת הגושים:

לפי הסקר, הגוש המתנגד לנתניהו משיג 53 מושבים, גוש נתניהו הכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה משיג 57 מושבים, בתווך נמצאת 'הרוח הציונית' עם 4 מושבים שעשויה להשלים לבנימין נתניהו את ה-61 לשם הקמת ממשלה. בתווך נמצאת גם 'הרשימה המשותפת' שמשיגה 6 מושבים.

ריצה נפרדת של בן גביר וסמוטריץ בשתי רשימות

סקר 'חדשות 12' בדק גם כן, אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגות 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ו'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר היו רצות בנפרד, ויתר המפלגות ללא שינוי, מפת המנדטים בימין משתנה. 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו יורד ל-31 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד נשארת עם 23, 'כחול לבן - התקווה החדשה' בראשות בני גנץ נותרת על 11, ש"ס בראשות אריה דרעי נשארת עם 8, גם 'יהדות התורה' בראשות משה גפני לא נפגעת מהפיצול הדתי ונותרת על 7 מושבים.

הילכו שניהם יחדיו? צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר משיגה 7 מושבים בריצה עצמאית, 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה - 6, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 5 מושבים, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי - 5, 'מרצ' - 5, 'הרוח הציונית' בראשות איילת שקד עם יועז הנדל עוברת גם באופציה כזאת עם 4 מושבים, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' מקבלת 4 מושבים וכך גם מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים.

לכל הסקרים בבחירות 2022 >> לחצו כאן

מתחת לאחוז החסימה נמצאות שתי מפלגות: 'הבית היהודי' בראשות יוסי ברודני עם 0.4% והמפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה עם 0.3%.

חלוקת הגושים לא משתנה, כאשר גוש נתניהו משיג גם בריצה מפוצלת של בן גביר וסמוטריץ' - 57 מושבים, גוש אנטי נתניהו משיג 53, בתווך 'הרוח הציונית' של שקד והנדל עם 4 והרשימה המשותפת עם 6.

זהבה גלאון או יאיר גולן? מי מביא יותר

לפי הסקר, אם בראשות 'מרצ' תעמוד זהבה גלאון, תשיג המפלגה 6 מושבים ותגרע מנדט מ'יש עתיד' שתרד מ-23 ל-22 וכל שאר המפלגות ללא שינוי בתוצאה. אילו יעמוד בראשה יאיר גולן תשיג המפלגה 5 מושבים ושאר המפלגות ללא שינוי.

מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?

44% ממשתתפי הסקר השיבו כי בנימין נתניהו הכי מתאים, 32% השיבו כי יאיר לפיד מתאים יותר, 18% השיבו כי אף אחד מהם ואילו 6% השיבו שאינם יודעים.

כשנשאלו מי מתאים יותר גנץ או נתניהו? 44% סבורים שבנימין נתניהו הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה, 24% סבורים שבני גנץ הכי מתאים, 25% השיבו שאף אחד מהם ו-7% השיבו - לא יודע.

נתניהו ולפיד במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

שר הביטחון גנץ מעוניין להודיע על מינוי הרמטכ"ל הבא כבר עכשיו בתקופת הבחירות והוא קיבל לכך את אישור היועצת המשפטית לממשלה. יו"ר האופוזיציה נתניהו טוען שיש להמתין עם המינוי עד להקמת הממשלה הבאה, משתתפי הסקר נשאלו "עם מי מהם אתה מסכים?".

ובכן 44% מהמשיבים מסכימים עם גנץ שיש למנות רמטכ"ל עכשיו, 34% מסכימים עם נתניהו שיש להמתין לממשלה הבאה ואילו 22% השיבו - לא יודע.

לכל הסקרים בבחירות 2022 >> לחצו כאן

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 503 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 28 יולי 2022.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הרוח הציונית איילת שקד בנימין נתניהו מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד