כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
'העבודה' משתווה ל'מרצ'

סקר חדש: גוש נתניהו יורד, הכוח החרדי נחלש; שקד צולחת בקושי

סקר שני ביממה האחרונה מעביר את מפלגת שקד והנדל את אחוז החסימה אם כי בדוחק. גוש נתניהו נחלש וגם הכוח החרדי בכנסת. מפלגת 'העבודה' משתווה ל'מרצ' קרוב לאחוז החסימה - כאשר האיחוד ביניהן זוכה להתנגדות מצידה של מרב מיכאלי | כל הנתונים והמספרים 

סקר חדש: גוש נתניהו יורד, הכוח החרדי נחלש; שקד צולחת בקושי
פתקי הצבעה בבחירות צילום: קובי עוזיאלי, בחדרי חרדים

סקר מנדטים שני שמתפרסם הבוקר (שישי) מעריך כי מפלגת 'הרוח הציונית' של אילת שקד ויועז הנדל צולחת בקושי את אחוז החסימה ובנימין נתניהו תלוי בהם כדי להרכיב ממשלה.

מסקר שערך מכון 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר ופורסם בעיתון 'מעריב-סופהשבוע' עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד'  היתה משיגה 35 מושבים לעומת 30 כיום, 'יש עתיד' של יאיר לפיד 23, לעומת 17 בכנסת הנוכחית, מפלגת 'כחול לבן-התקווה החדשה' של בני גנץ וגדעון סער לא מתרוממת ועומדת על 11.

מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' מניבה 10 מושבים, מפלגת ש"ס משיגה 8 מושבים לעומת 9 בכנסת הנוכחית, גם 'יהדות התורה' נחלשת מ-7 בכנסת הנוכחית ל-6 מושבים, 'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה עם 6 מושבים, מפלגת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נחלשת מ-6 ל-5.

צילום: בחדרי חרדים.

בתחתית הסקר נמצאות מפלגות 'העבודה' ו'מרצ', שזוכות כל אחת ל-4 מושבים. גם מפלגת רע"מ של מנסור עבאס משיגות 4 מנדטים ואילו מפלגת 'הרוח הציונית' הטריה בראשות איילת שקד ויועז הנדל מקבלת בסקר 3.3% וצולחת, אם כי בקושי רב, את אחוז החסימה שעומד על 3.25% ולרשותה 4 מושבים.

כניסתם של שקד והנדל לכנסת מורידה את גוש נתניהו ל-59 מנדטים. אך עם זאת יצוין כי נניח וישנה טעות בסקר וש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן אז יתכן כי נתניהו כן ישיג את ה-61 בגוש שלו. בנוסף ניתן להעריך כי שקד והנדל יעדיפו אולי להצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו ולא להיגרר להרפתקה נוספת בדמות מערכת בחירות נוספת, אם כי סביר להניח שינהלו משא ומתן קשוח שיבטיח כי דרישותיהם ימולאו במלואם.

זווית נוספת שכדאי לתת עליה את הדעת היא, האם המפלגות החרדיות יסכימו לשבת עם יועז הנדל באותה ממשלה לאחר שהפך לסדין אדום מאז פעל לחסל את הקומה הכשרה בסלולר, רפורמה שבינתיים הוקפאה על ידי שופט בג"ץ יצחק עמית.

ובאשר למצבן של 'מרצ' ו'העבודה' בסקר, בעקבות הנתונים הללו הלחץ על יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי לכונן את האיחוד עם 'מרצ' יגבר שוב.  

בסקר 'מעריב' השתתפו 701 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 616 יהודים ו־85 ערבים. הסקר נערך ב־27־28 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

סקר מנדטים סקר מעריב בחירות לכנסת ה-25 אילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד