ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
סוריה או איראן

דיווח: רוסיה הכינה תוכניות פינוי לפוטין למקרה שצבאו יובס באוקראינה

ערוץ טלגרם שדיווח בעבר כי פוטין סובל מבעיות בריאותיות רבות, מדווח כי פוטין מתכונן לברוח מרוסיה אם יובס באוקראינה, כך נטען בדיווח. "הדיקטטור הרוסי מודע לאפשרות של שינוי חד במצב הרוח במדינה". על פי התוכניות פוטין יטוס דרך המרחב האווירי של טורקיה

דיווח: רוסיה הכינה תוכניות פינוי לפוטין למקרה שצבאו יובס באוקראינה
פוטין וחמינאי בפגישה בטהרן צילום: סוכנות הידיעות תסנים

ולדימיר פוטין וחבריו עושים הכנות לברוח מרוסיה אם צבאו יובס באוקראינה, כך לפי ערוץ טלגרם שטוען שמקורותיו מגיעים מתוך הקרמלין. כשכוחותיו נכשלים בחבל הדונבאס, ואוקראינה מתכוננת לכבוש מחדש את חרסון וכלכלתו מתפוררת, הדיקטטור הרוסי "מודע לאפשרות של שינוי חד במצב הרוח במדינה".

ערוץ General SVR בטלגרם דיווח בשבוע שעבר, כי פוטין בן ה-69 סבל מ'בחילות קשות' עם רופאים ליד מיטתו במשך כשלוש שעות. בהמשך לדיווח ההוא, הם טוענים כי פוטין עצמו ופמלייתו מכינים תוכניות לפינוי מרוסיה. ההערכה היא שכל מטוס שיוביל את פוטין ומשפחתו אל מחוץ לרוסיה יפנה לסוריה, המדינה הידידותית הקרובה ביותר, ומנהיגה, בשאר אל-אסד, פוטין תמך באסד על ידי התערבות במלחמת האזרחים בסוריה ב-2015. עם זאת, כל טיסה מרוסיה לסוריה תצטרך לעבור דרך המרחב האווירי של טורקיה, חברה בנאט"ו.

אך אילו נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, יסרב לתת אישור למטוס הנושא את פוטין ובני משפחתו להיכנס למרחב האווירי שלו, הדבר יחסל למעשה את נתיב המילוט המהיר ביותר ואולי היחיד של העריץ הרוסי. לארדואן ולפוטין יש מערכת יחסים מורכבת, לאחר שהיו חברים ואויבים בתקופות שונות בעשור האחרון, כאשר כל מנהיג מנסה לנווט את ארצו דרך שכונה גיאופוליטית מאתגרת.

בנוסף איראן היא מעצמה אזורית נוספת - ואויב מערבי שתתעניין בגורלו של פוטין. "באופן עקרוני, מועיל לאיראן ולטורקיה להשאיר את נשיא רוסיה בגלות, תוך שימוש בו, בהתאם למצב, כמנוף או כקלף מיקוח", נכתב בערוץ. מוקדם יותר החודש נפגש פוטין עם עמיתיו הטורקים והאיראנים בטהרן, לכאורה כדי לדון בסוריה.

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה בשאר אל אסד איראן טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד