י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זה לא נתפס"

סמוך לשבת: לוחות סולאריים הוחרמו בישיבת חומש

כוחות הביטחון החרימו שעות ספורות לפני כניסת השבת חלקים ממערכת החשמל של ישיבת חומש, ובעקבות כך הישיבה נשארה בשבת ללא חשמל סדיר. מנכ"ל הישיבה: "מתנכלים לישיבת חומש באובססיה, זה פרס לטרור. אנחנו לא נתייאש - לא ישתיקו את קול התורה בחומש"

סמוך לשבת: לוחות סולאריים הוחרמו בישיבת חומש
החיילים מחרימים את הלוחות בחומש צילום: ישיבת חומש

חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב החרימו אמש (שישי) לוחות סולאריים המספקים חשמל לישיבת חומש, שעות בודדות לפני כניסת השבת.

הכוחות הגיעו אחר הצהריים של שישי לישיבה הממוקמת בישוב חומש, ופגעו במערכת החשמל של הישיבה והשאירו את הישיבה ללא חשמל לשבת. שמואל וונדי, מנכ"ל הישיבה תקף: "לצערנו המצב הביטחוני מחמיר, ניסיונות פיגועים, זריקות אבנים, רק לפני כמה שעות לינץ' בתושב סמוך לעלי זהב, ואת כוחות הביטחון מטרידה רק הישיבה בחומש, זה לא נתפס".

"החל מהרצח של יהודה הי"ד, מתנכלים לישיבה באובססיה, זה פרס לטרור. החרמת חלקים ממערכת החשמל של הישיבה זו עליית מדרגה בפגיעה בחומש, אבל אנחנו לא מתייאשים, לא ישתיקו את קול התורה בחומש", הוסיף וונדי.

נזכיר, כי מיום הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד סמוך לחומש, החלה הממשלה להצר את צעדי הישיבה וההתיישבות בחומש. נפרסו מחסומים, נאסרה הגעה עם כלי רכב למקום, ומפעם לפעם מחרימים כוחות הביטחון רכבים וציוד של הישיבה.

יו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר שדולת 'חומש תחילה', ח"כ יולי אדלשטיין הגיב: "ממש ברגעים אלה שר הביטחון שולח כוחות כדי להחרים לוחות סולאריים בחומש ומשאיר את תלמידי הישיבה באפלה.

אני מגנה בתוקף כל פגיעה בהתיישבות היהודית, כמובן, אבל דבר אחד אינו נותן לי מנוח - למה בני גנץ תמיד שולח כוחות רגע לפני שבת? מהיכן האטימות והזלזול הזה בקדושת השבת?"

חומש ישיבת חומש מערכת סולארית חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד