י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למעלה ממאה הרוגים

אוקראינה טוענת שהרגה עשרות חיילים רוסים בקרבות חרסון

אוקראינה טוענת שהצבא שלה הרג חיילים רוסים רבים, והצליח לנתק את תנועת הרכבות לחרסון מעל נהר הדנייפר, מה שהשפיע על קווי האספקה ​​הרוסיים. שני הצדדים החליפו האשמות בנוגע להפגזה על כלא של שבויים אוקראינים

אוקראינה טוענת שהרגה עשרות חיילים רוסים בקרבות חרסון
ארטילריה אוקראינית צילום: צילום מסך

אוקראינה הודיעה על התקדמות באזור חרסון שבידי רוסיה, וטענה שהיא הרגה עשרות חיילים רוסים, כאשר היא מנסה להשתלט מחדש על אזור המפתח לקווי האספקה ​​של רוסיה. פיקוד הדרום של הצבא האוקראיני אמר אתמול (שבת) כי הם הצליחו להפחית את תנועת הרכבות לחרסון מעל נהר הדנייפר. המהלך יפריד בין הכוחות הרוסיים המוצבים ממערב לנהר מהאספקה ​​המזרחית.

מתקפת הנגד האוקראינית הרסה גם שני מחסני תחמושת, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס. האוקראינים טוענים כי למעלה מ-100 חיילים רוסים נהרגו בלחימה באזור ביום שישי, ושבעה טנקים הושמדו.

בכיר אוקראיני מהמועצה האזורית של חרסון, יורי סובולבסקי, כתב בטלגרם כי "הצבא האוקראיני שופך אש על הרוסים וזו רק ההתחלה". הוא הפציר בתושבים להתרחק ממחסני תחמושת רוסיות. בשבועות האחרונים, אוקראינה עושה שימוש במערכות טילים ארוכי טווח שסופקו מהמערב כדי להתקדם באזור חרסון, העיר הראשונה שנלכדה על ידי הכוחות הרוסיים לאחר שפתחו בפלישה בסוף פברואר.

בתוך כך רוסיה ואוקראינה החליפו האשמות של הפגזה על כלא של שבויי מלחמה אוקראינים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי תיאר את המתקפה כ"פשע מלחמה" רוסי, בעוד שמשרד ההגנה של רוסיה אמר כי קייב עומדת מאחורי ההתקפה כדי להאשים את רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד