כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מדינת טרור"

טוויטר לא מחקה את הציוץ: "יש לזה עניין לציבור"

אוקראינה מגנה את ציוץ "המוות המשפיל" של רוסיה לאחר מתקפה על הכלא הצבאי. טוויטר הודתה כי הציוץ מהשגרירות הרוסית הפר את "הכללים של חברת המדיה החברתית בנוגע להתנהלות שנאה" - אך הוסיפה כי ייתכן שיהיה זה "אינטרס הציבור להשאיר אותו נגיש"

טוויטר לא מחקה את הציוץ: "יש לזה עניין לציבור"
מלחמת רוסיה אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה תייגה את רוסיה כ"מדינת טרור" לאחר ששגרירות רוסיה בבריטניה צייצה בטוויטר שלחיילי גדוד אזוב האוקראיני מגיע "מוות משפיל" בתלייה.

הציוץ של השגרירות הגיע לאחר שיותר מ-50 שבויי מלחמה אוקראינים שהוחזקו בידי רוסיה נהרגו, על פי הדיווחים ברוסיה היו שם חיילי אזוב שחלקם מזוהים עם הנאצים.

הם מתו בהתקפה על כלא אולניבקה במזרח אוקראינה שבידי רוסיה. אוקראינה ורוסיה מאשימות זו את זו במתקפה ביום שישי האחרון על אזור דונייצק.

טוויטר הודתה כי הציוץ מהשגרירות הרוסית הפר את "הכללים של חברת המדיה החברתית בנוגע להתנהלות שנאה" אך הוסיפה כי ייתכן שיהיה זה אינטרס הציבור להשאיר אותו נגיש. טוויטר ביטלה את האפשרות לשתף את הציוץ בצורה רגילה, אך אישרה שיתוף עם הוספת תגובה, כמו כן בוטלה האפשרות לתת לייק, או להגיב לציוץ.

הציוץ הרוסי שקורא לתלות את השבויים האוקראינים

מלבד ממשלת אוקראינה, משתמשי טוויטר רבים אחרים הביעו זעם על הציוץ. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוציא צו על "פינוי חובה" לכל האזרחים שעדיין חיים באזור, והזהיר מפני התגברות הלחימה בין כוחות קייב ומוסקבה.

מחנה הכליאה אולניבקה (Olenivka) נשלט על ידי הרפובליקה העממית של דונייצק הנתמכת על ידי רוסיה. מה שקרה שם ביום שישי האחרון עדיין לא ברור. קטעי וידאו רוסיים לא מאומתים של התוצאות הראו סבך של מיטות קומותיים הרוסות וגופות חרוכות קשות.

לאחר התקיפה בה נהרגו עשרות שבויים אוקראינים, צייצה שגרירות רוסיה בבריטניה כי לגדוד אזוב "מגיע למות, אבל מוות לא על ידי כיתת יורים אלא על ידי תלייה, כי הם לא חיילים אמיתיים. מגיע להם מוות משפיל".

גדוד אזוב הייתה קבוצה לאומנית עם קשרי ימין קיצוני כאשר הוקמה בשנת 2014. מאוחר יותר היא שולבה במשמר הלאומי של אוקראינה. רוסיה האשימה את הגדוד שהוא ניאו-נאצי ומורכב מפושעי מלחמה, כחלק ממסע התעמולה של הקרמלין להצדקת פלישת רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022.

אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה, כתב בטלגרם כי "רוסיה היא מדינת טרור, במאה ה-21, רק פראים וטרוריסטים יכולים לומר ברמה דיפלומטית שמגיע לאנשים להיות מוצאים להורג בתלייה לחינם. הרוסים מדינת טרור. איזו הוכחה נוספת צריך?" הוא כתב.

אוקראינה קראה לאפשר לאו"ם ולצלב האדום לחקור את מקרי המוות באולניבקה. אוקראינה טוענת שהאתר היה ממוקד על ידי רוסיה במאמץ להשמיד ראיות לעינויים והרג. הנשיא וולודימיר זלנסקי תיאר את התקרית כ"פשע מלחמה רוסי מכוון".

דובר משרד החוץ של אוקראינה, אולג ניקולנקו, צייץ בטוויטר: "אין הבדל בין דיפלומטים רוסים הקוראים להוציא להורג שבויי מלחמה אוקראינים לבין חיילים רוסים שעושים זאת באולינבקה. כולם שותפים לפשעי מלחמה אלה וחייבים לתת דין וחשבון".

מלחמת אוקראינה רוסיה טוויטר נאצים תליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד