י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הפעם זה יצליח"

לאחר המתיחות: אופטימיות במו"מ עם לבנון

על רקע האיומים של נסראללה, אופטימיות זהירה לקראת הגעתו של המתווך האמריקני לצורך המשא ומתן עם לבנון על שרטוט הגבול הימי: "ההצעה שהועברה יכולה להביא את לבנון למדינה שמפיקה גז". בישראל נערכים לאפשרות שיחודשו המגעים הישירים מול הלבנונים

לאחר המתיחות: אופטימיות במו"מ עם לבנון
לבנון צילום: Pixabay

הגעתו של המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין בין ישראל ללבנון, בעניין המשא ומתן עם על שרטוט הגבול הימי, צפויה להוביל להתקדמות במגעים. לפי הדיווח ברשת ב' של עמיחי שטיין ורועי קייס, ישנה אופטימיות אצל גורמים המעורים בפרטים.

‏"ההצעה שהועברה היא הצעה רצינית שיכולה להביא את לבנון מחורבן כלכלי ואנרגי ולכדי מדינה שמפיקה גז", אומרים אותם גורמים. "יש אופטימיות ותקווה שעל אף שהיו כל מיני גורמים בלבנון שניסו לעכב את ההסכמה בנושא, הפעם זה יצליח כיוון שההצעה טובה ללבנון".

‏בישראל נערכים לאפשרות שיחודשו המגעים הישירים מול הלבנונים בנאקורה, בתיווך האו"ם וארצות הברית, אך מבהירים כי רק התקדמות משמעותית בשיחות הלא-ישירות תוביל לבסוף למפגש שכזה כדי להביא לסיכומים סופיים.

בביקורו בארץ לפני כשבועיים נפגש המתווך הוכשטיין עם שרת האנרגיה קארין אלהרר והעביר תשובות "מאכזבות" מהצד הלבנוני. הפעם, גם בלבנון מאותתים שהם אופטימיים.

לבנון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד