י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגילויים החדשים של קושנר

נתניהו פחד שיצטרך לשלם: הפרשן המדיני על יחסי נתניהו-טראמפ

יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, טען בספרו החדש כי תגובותיו של נתניהו כמעט הובילו לביטול ההכרזה על העברת השגרירות בירושלים | הפרשן המדיני של וואלה!, ברק רביד סיפר על מאחורי הקלעים ביחסים והגילויים החדשים

נתניהו פחד שיצטרך לשלם: הפרשן המדיני על יחסי נתניהו-טראמפ
טראמפ ונתניהו בהצהרה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הפרשן המדיני של וואלה! ברק רביד שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדבריו של קושנר: "בספר הוא מספר סיפור על שיחת טלפון בין טראמפ לנתניהו בדצמבר 2017, כמה ימים לפני שטראמפ מודיע על אותה הכרזה דרמטית על הכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות. טראמפ מתקשר לנתניהו כדי לבשר לו את הבשורה, והוא אומר לנתניהו – 'החלטתי להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בה כבירת ישראל', ונתניהו לא מתלהב".

עוד אמר: "לפי קושנר, הוא אמר לטראמפ, 'אדוני הנשיא, אם זה מה שאתה מחליט, מבחינתי, זה בסדר'. טראמפ חשב שנתניהו לא שמע, אז הוא חזר על דבריו עוד פעם, והוא אמר לנתניהו, 'אני לא מבין, אני לוקח פה סיכונים, עושה מהלך מאוד מסוכן ואני קולט שראש ממשלת ישראל בכלל לא רוצה את זה', ואז הוא ציפה שנתניהו יגיד, 'מה פתאום, אני רוצה את זה', ונתניהו המשיך להגיב בקרירות".

לדבריו, "ואז טראמפ אמר לנתניהו – 'ביבי, אני כרגע מבין שאתה הבעיה, לא אני', ובנקודה הזאת, נתניהו אמר לו, 'אני חלק מהפתרון, אני לא חלק מהבעיה', אבל קושנר סיפר בספר שהשיחה הזאת הסתיימה כשטראמפ מתוסכל ביותר ממה שהוא שמע מנתניהו, וממש אמר, 'רגע, אולי צריך אז לא לעשות את הדבר הזה, אם ראש ממשלת ישראל לא רוצה'".

לטענת רביד, אחת מהסיבות המשוערות לתגובת נתניהו, היא החשש שלו מתג מחיר של טראמפ, תמורת העברת השגרירות, לדוגמה, הכרת מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית.

"להזכירכם, גם טראמפ אמר בזמן אמת, 'עשיתי דבר גדול לישראל, בפעם הבאה ישראל תשלם', ואני חושב שזה מה שנתניהו מאוד חשש ממנו, שאם הוא יראה יותר מדי התלהבות, אז אולי זה יגיע עם תג מחיר יותר גדול", הסביר רביד.

אז נתניהו התנהל כמו שצריך מול הנשיא? "אני לא יודע, זו השערה. האמריקנים, קושנר וטראמפ עצמו, אין להם הסבר מדוע נתניהו התנהג כפי שהוא התנהג. זו הערכה שלי שנתניהו עשה את זה כי הוא לא רצה להראות יותר מדי התלהבות. בספר של קושנר יש עוד הרבה מאוד סיפורים מאחורי הקלעים".

קושנר יחד עם טראמפ מתכוונים לחזור לבית הלבן? "טראמפ מתכוון לחזור לבית הלבן. האם קושנר יהיה איתו? דעתי האישית היא שכן. אני לא בטוח שאם תשאל את קושנר, הוא יגיד לך בשלב הזה בחייו שהתשובה היא כן".

בנימין נתניהו דולנד טראמפ ג'ארד קושנר ברק רביד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד