כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בשכונת מגורים

חמישה מחבלים נהרגו באמצע הרכבת טיל בליסטי

חמישה מהנדסים המזוהים עם המיליציה החות'ית בתימן נהרגו בעת שניסו להרכיב טיל בליסטי שהתפוצץ במחסן תחמושת בצנעא, כך אמר גורם ביטחוני בתימן. הטיל הבליסטי התפוצץ בעת הרכבתו בתוך האנגר הכולל בית מלאכה לייצור והרכבה של טילים בליסטיים ומל"טים

חמישה מחבלים נהרגו באמצע הרכבת טיל בליסטי
הפיצוץ בעיר צנעה צילום: צילום מסך

פיצוץ עז התרחש בשכונת מגורים בעיר צנעה בתימן, במשך כשעתיים נשמעו פיצוצים משניים, חמישה מחבלים נהרגו, מספר אזרחים שהתגוררו בקרבת מקום נפצעו, ונגרם נזק לכמה בתים, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית.

בתימן דווח כי קול הפיצוץ הדהד ברחבי הבירה בשבת בבוקר, לאחר הפיצוץ במחסן בבעלות המורדים החות'ים ליד נמל התעופה הבינלאומי בצנעא. החות'ים הואשמו בשימוש במתקני שדה התעופה כמחסנים לייצור טילים בליסטיים ומל"טים, המורדים הללו נתמכים על ידי איראן.

הטיל בליסטי התפוצץ בעת הרכבתו בתוך האנגר הכולל בית מלאכה לייצור והרכבה של טילים בליסטיים ומל"טים, מצפון-מזרח לנמל התעופה הבינלאומי בצנעא. המיליציה החות'ית לא פרסמה תגובה בנוגע לפיצוצים שנשמעו על ידי תושבי צנעא, והיא פורסמה על ידי גולשים רבים ברשתות החברתיות.

לטענת הממשלה בתימן, המורדים מנצלים את הפסקת האש של האו"ם כדי לחדש את הארסנל הצבאי שלהם. ממשלת תימן גינתה, את פיצוץ הטיל הבליסטי שהרג 5 מהנדסים של המיליציה החות'ית, כולל זרים, פצע אזרחים וגרם נזק לבתיהם, בהודעה נאמר כי זה "אינדיקציה מסוכנת לזרימת הנשק האיראני".

שר המידע התימני, מועמר אל-עריאני, כתב בטוויטר, "אירוע זה מאשר את המשך זרימת הנשק האיראני ואת אדישותה של המיליציה החות'ית לקהילה הבינלאומית, והתנערות מהתחייבויותיה".

עוד אמר, כי "היא גם מנצלת את הפסקת האש בחסות האו"ם כדי לצבור עוד נשק איראני מוברח בין שכונות מגורים, ולהשתמש באזרחים כמגנים אנושיים", כך לדברי השר התימני. אל-עריאני קרא לקהילה הבינלאומית, ולאו"ם לערוך חקירה שקופה על סיבת הפיצוץ, שאירע ליד נמל התעופה בצנעא.

תימן איראן טיל בליסטי הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד