י"ג תמוז התשפ"ד
19.07.2024

הקשר בין פעילות גופנית מאומצת לבין כאבים בגוף

הקשר בין פעילות גופנית מאומצת לכאבים בגוף אולי נראה ברור מאליו, אבל יש כמה דברים מעניינים שאנחנו יכולים ללמוד מההבנה הנוגעת לאופן בו הגוף שלנו מגיב כשאנחנו מתאמנים. בחלק גדול מהמקרים, הסיבה לכאבי שרירים היא שהגוף צריך לעבוד קשה יותר כדי לפצות על האנרגיה הנוספת בשימוש

הקשר בין פעילות גופנית מאומצת לבין כאבים בגוף
כאבים בשרירים צילום: freepik

 באופן כללי, כאב הוא סימן אזהרה לפציעה מתקרבת, ויש צורך להיות מסוגלים לזהות את הכאב והגורמים לו. פעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום לכאבים בגוף, אך ישנן דרכים למנוע זאת. הנה כל מה שספורטאים מתחילים ומתקדמים צריכים לדעת.

חשוב לספורטאים ולאנשים אחרים המעורבים בפעילות גופנית מאומצת, לדעת כיצד גופם מגיב כאשר הם מתאמנים. התסמין השכיח ביותר של שריר כואב הוא כאב חד ומעקצץ, וחשוב שספורטאים ידעו מה גורם לסוג זה של כאב מכיוון שהם יכולים לנקוט בצעדים למניעתו. לפרטים נוספים הקליקו כעת ד"ר רויטל מלאכי מטפלת כאבים.

הסיבות לכאבי שרירים במהלך פעילות גופנית

הקשר בין פעילות גופנית מאומצת לכאבים בגוף אולי נראה ברור מאליו, אבל יש כמה דברים מעניינים שאנחנו יכולים ללמוד מההבנה הנוגעת לאופן בו הגוף שלנו מגיב כשאנחנו מתאמנים. בחלק גדול מהמקרים, הסיבה לכאבי שרירים היא שהגוף צריך לעבוד קשה יותר כדי לפצות על האנרגיה הנוספת בשימוש.

זה לא נדיר שאנשים חווים כאב במהלך פעילות גופנית מאומצת. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום למיקרו-קרעים בשרירים וברקמת החיבור. לפיכך, הקרעים הללו זקוקים לזמן כדי לתקן את עצמם, מה שאומר שתהיה אי נוחות מסוימת עד אז. בתוך כך, גורמים נפוצים לכאבי שרירים במהלך פעילות גופנית עשויים לכלול חימום ומתיחות לקויים לפני פעילות גופנית,  כמו גם שרירים תפוסים, פציעות ישנות, תזונה לקויה ועוד.

עד כמה תזונה קשורה למניעת כאבים בפעילות גופנית?

אחת הדרכים שבהן תזונה יכולה למנוע כאב היא, לספק לכם את האנרגיה הדרושה לכם כדי להשלים את האימון בצורה בטוחה ויעילה. זה יאפשר לכם לדחוף את עצמכם חזק יותר ולהיות פרודוקטיביים יותר בטווח הארוך.

על מנת להישאר בריאים ולהתפקד היטב, כדאי לשים לב למה הגוף שלכם צריך מבחינה תזונתית על בסיס יומי. בסופו של דבר, כאב במהלך פעילות גופנית היא בעיה שכיחה שגורמת לאנשים להימנע מהספורט האהוב עליהם. זה יכול להיגרם עקב דלקת בשרירים ובמפרקים, ואלו מצבים שאפשר למנוע על ידי תזונה נכונה. אם כך, גם בהיבט הזה, תזונה קשורה למניעת כאבים במהלך פעילות גופנית.

טיפים למניעת כאבים במהלך פעילות גופנית

אולי הכי חשוב, התחילו עם חימום לפני שאתם מתחילים את שגרת האימון שלכם. כמו כן, מתחו את השרירים גם אחרי האימון. כדי לחמם את הגוף, תוכלו לחמם את השרירים לפני שתתחילו להתאמן על ידי קפיצה בחבל, ריצה במקום או ביצוע התעמלות קלה.

ולא פחות חשוב, תמיד תקפידו על צורת אימון נכונה. צורת אימון לא נכונה היא הגורם המכריע והעיקרי לפציעות גוף שונות. אם אינכם בטוחים כיצד להתאמן נכון, קחו לכם כמה שיעורים פרטיים, או לחילופין, צפו במדריכים אינטרנטיים (אפשר גם ביוטיוב).

פעילות גופנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד