כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הם מפחדים

הפרקליטות מסרבת לפרסם את שם עד המדינה נגד גל הירש

הפרקליטות מסרבת לפרסם את שמו של עד המדינה נגד גל הירש, בטענה שהפרסום עשוי להביא למסע תקשורתי מכפיש נגדו שירתיע אותו מלהעיד. הירש הואשם בביצוע עבירות מס בשווי מיליוני שקלים | הערב הוא שבר שתיקה והגיב

הפרקליטות מסרבת לפרסם את שם עד המדינה נגד גל הירש
גל הירש צילום: פלאש 90

פרקליטות המדינה מסרבת בתוקף לפרסם את שמו של עד המדינה נגד תא"ל במיל' גל הירש, בטענה שהפרסום עשוי להביא אותו למצב שלא ירצה להעיד, החשש בפרקליטות שייפתח מסע תקשורתי מכפיש נגדו שירתיע אותו מלהעיד.

"העד צפוי בסבירות גבוהה להיות נתון למסע תקשורתי מכפיש, שאת גבולותיו לא ניתן להעריך, ואשר קיים חשש ממשי כי ירתיעו מלתת עדות חופשית או להעיד בכלל", נכתב בתשובת פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) לבית המשפט המחוזי תל אביב. זאת בתגובה לבקשת עיתון 'הארץ' להסיר את צו איסור הפרסום על זהותו של עד המדינה, כך מפרסם העיתונאי חן מענית.

הירש, לשעבר מפקד אוגדת הגליל בצה"ל, הואשם בביצוע עבירות מס לפי כתב האישום שהוגש נגדו באוקטובר, החקירה נגדו נפתחה ב–2015, זמן קצר לאחר שהוצג כמועמד למפכ"ל, ומועמדותו בוטלה בשל כך.

גל הירש הגיב על הפרסום בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏שבע שנים מאז סיכול המינוי למפכ״ל, אני בסה"כ רוצה שהציבור ידע את מי גייס שי ניצן ואת מי גייסה ליאת בן-ארי כדי להפליל אותי. כשתדעו-תבינו מדוע אני עומד על כך שעם ישראל צריך לדעת! זה הכל".

בינואר האחרון כתב גל הירש: "‏אנו כבר בשנת 2022 כשבע שנים עברו מאז סיכול המינוי למפכ"ל המשטרה בשנת 2015 ע"י עשרות חשדות שווא ושני תיקי שוחד שנתפרו ונסגרו מחוסר אשמה. בסופן של עלילה וחקירה רבת שנים עקב טענה חסרת בסיס לעבירת מס מלפני 15 שנים", כתב הירש בכאב.

עד מדינה גל הירש פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד