כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בניגוד למשטר האיראני

אחמדינג'אד תומך באוקראינה וקורא לפוטין "נרקיסיסט רודני"

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, הביע תמיכה חזקה באוקראינה, וכינה את ולדימיר פוטין הרוסי "נרקיסיסט רודף תהילה" הוא כתב לזלנסקי "הפנים האכזריות והאנטי אנושיות של אנשים כמו פוטין המסמלים ריכוז כוח ועושר, רודפים אחר תהילה עצמית ברוח של נרקיסיזם ועריצות"

אחמדינג'אד תומך באוקראינה וקורא לפוטין "נרקיסיסט רודני"
מחמוד אחמדינג'אד נשיאה לשעבר של איראן צילום: מתוך הטוויטר

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, פוליטיקאי פופוליסטי שמרגיז מדי פעם את האייתוללות כשהוא מעביר עליהם ביקורת. כתב מכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואמר כי "המתקפה על ארצך חושפת את הפנים האכזריות והאנטי אנושיות של אנשים כמו פוטין המסמלים ריכוז כוח ועושר, רודפים אחר תהילה עצמית ברוח של נרקיסיזם ועריצות".

עמדתו של אחמדינג'אד עומדת בניגוד גמור למנהיג העליון עלי חמינאי ולתומכיו הנאמנים, כמו גם לעמדה הרשמית של הממשלה המכנה את רוסיה בעלת ברית אסטרטגית וקרובה של הרפובליקה האסלאמית. במהלך ביקורו האחרון של פוטין בטהרן, חמינאי שיבח את יוזמתו של השליט הרוסי לתקוף את אוקראינה, ואמר שאם הוא לא נקט במתקפת ה"מנע", נאט"ו היתה מתחילה במלחמה עם אוקראינה נגד רוסיה.

אחמדינג'אד מתח לעתים קרובות ביקורת על המדיניות הרשמית והתנאים השוררים באיראן מאז 2017, אז נאסר עליו להתמודד לנשיאות. זה נותר בגדר תעלומה כיצד הוא הצליח להעלות ביקורת לפחות פעם אחת ישירות נגד חמינאי, מבלי להיענש. אחמדינג'אד האשים את סין ורוסיה בשאיפות להיות מעצמות עולמיות ורואה בהתקפה על אוקראינה "פתח לדרך למימוש תוכניותיהן העתידיות". הוא השווה את ההתקפה על אוקראינה ופלישה אפשרית לטייוואן ל"שליטה של ​​אמריקה על איראן".

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מחמוד אחמדינג'אד ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד