כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אלפי חרדים אבלים"

ה-BBC על פטירת הגאב"ד: "הרב שהתנגד לגיוס סטודנטים דתיים"

תאגיד השידור הבריטי רשת BBC, דיווח לצופים, כי "אלפי יהודים חרדים אבלים השתתפו בהלוויה בירושלים של הרב יצחק טוביה וייס, רב שהתנגד שסטודנטים דתיים יתגייסו לצבא

ה-BBC על פטירת הגאב"ד: "הרב שהתנגד לגיוס סטודנטים דתיים"
מסע הלוויה ליד בית הגאב"ד זצ"ל צילום: פ.ש

תאגיד השידור הבריטי רשת BBC דיווחה למיליוני הצופים, כי "אלפים נהרו להלווייתו של הרב החרדי בירושלים. הרשת דיווחה כי "אלפי יהודים חרדים אבלים השתתפו בהלוויה בירושלים של הרב יצחק טוביה וייס, רב שהתנגד שסטודנטים דתיים יתגייסו לצבא" כשהכוונה שהגאב"ד התנגד לגיוס בחורי ישיבות לצה"ל.

בדיווח נאמר כי "הרב וייס נפטר בשבת בגיל 95, והיה מנהיג דתי אנטי-ציוני קשוח. עמד בראש העדה החרדית, קבוצה חרדית, הרב נטמן בבית העלמין בהר הזיתים בירושלים".

הרשת תיארה לצופים את העדה החרדית. "קבוצות כמו העדה החרדית רואות בהקמת מדינת ישראל הפרה של ההלכה היהודית הקדומה, בטענה שמדינה כזאת צריכה להיות מהלך של אלוקים". ה-BBC ציין כי "הרב נולד בסלובקיה והיה בין מאות ילדים יהודים שחולצו מהשואה הנאצית בזכות מעבר הרכבת עם הקינדרטרנספורט לבריטניה".

כלי תקשורת בעולם שסיקרו את הלוויה ציינו כי "מספר כבישים נאלצו להיסגר זמנית. מסע הלוויה של גברים לבושים אך ורק בגלימות וכובעים שחורים החל בביתו של הרב וייס, עבר בקהילה האורתודוקסית המאוכלסת של מאה שערים והסתיים בבית הקברות". עוד דווח בתקשורת העולמית, כי"ב-20 השנים האחרונות הרב ווייס עמד בראש הגוף הרבני העדה חרדית, המתנגד לקיומה של מדינה יהודית".

הרב יצחק טוביה וייס BBC גיוס חרדים ציונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד