כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שומרים על בריאות הציבור

כללית העניקה סיוע רפואי בעשרות מקרים בהלווית גאב"ד העדה החרדית זצוק״ל

כללית בשיתוף פעולה עם 'איחוד הצלה' תגברה את הפעילות ברחובות הסמוכים למסע הלוויה ההמוני, על מנת לסייע לכוחות ההצלה במקרי חירום • מנהל המחלקה החרדית בכללית הרב אברהם קונסקי: "כבכל אירוע, הצוותים הרפואיים של כללית נרתמים להעניק סיוע רפואי בזמן אמת ולשמור על בריאותם ובטיחותם של המלווים הרבים"

כללית העניקה סיוע רפואי בעשרות מקרים בהלווית גאב"ד העדה החרדית זצוק״ל
סייעו בלווייה צילום: יח"צ

בשעות הבוקר של יום ראשון, יצא מסע ההלוויה של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וויס זצוק"ל לדרכו בהשתתפות אלפים רבים של מלווים מהציבור החרדי בירושלים. על מנת לשמור על בריאותם ושלומם של המוני עמך בית ישראל שבאו לחלוק כבוד אחרון לפוסק החשוב, נרתמה כללית לתגבר את הסיוע הרפואי במרפאות הממוקמות בסמיכות למסע ההלוויה.

הצוותים הרפואיים במרפאת החירום שהפעילה כללית, טיפלו ב-15 מקרי פציעה בדרגות שונות, בהם מספר פציעות שנגרמו כתוצאה מחבלות עקב טיפוס על גדרות וכן מעידות בשטח. שני פצועים פונו בניידת נט"ן לבתי חולים ושניים נוספים פונו על ידי אמבולנס של מד"א. הצוותים של כללית טיפלו גם באנשי כוחות ביטחון והצלה שהתעלפו בעקבות הדוחק.

בין המרפאות שהעניקו סיוע רפואי, היתה מרפאת כללית בכיכר השבת הממוקמת על ציר מסע הלוויה. בהובלת מנהל המרפאה, הרב ד"ר מרדכי פוואל ובשיתוף פעולה עם 'איחוד הצלה', נערכה המרפאה לקבלת מטופלים כבר מהשעה 8:00 בבוקר עם תגבור מורחב של רופאי משפחה וילדים, אחות ופראמדיק של איחוד הצלה.

בנוסף, מרפאת כללית בני ברית (שטראוס), נפתחה לקהל הרחב החל מהשעה 7:30 בבוקר עם צוות רפואי רחב. גם מרפאת בר אילן תוגברה עם צוות רפואי רחב לסיוע במקרי חירום. כלל המרפאות נתנו מענה לכל מבוטחי כללית, משתתפי ההלוויה, ללא צורך בשייכות למרפאה.

לכללית היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה עם רבני בד"צ העדה החרדית ועם הגאב"ד זצוק"ל בענייני הלכה ורפואה. חוברת התרופות המאושרות לפסח, היא בין החיבורים המשמעותיים של כללית עם בד"צ העדה החרדית, לצד עוד מיזמים שמחברים את המידע הרפואי עם פסיקת הלכה לטובת הציבור הרחב.

לדברי הרב משה רוזנגרטן, מנהל המגזר החרדי במחוז ירושלים בכללית: "גם במסע הלוויתו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס זצוק"ל, הוכיחה כללית את עוצמתה ויעילותה בהענקת סיוע רפואי לציבור בקו ראשון. השילוב של מזג האוויר הלוהט עם הדוחק והעומס האנושי, הצריך תגבור ממשי של צוותי הרפואה. בשיתוף 'איחוד הצלה' הענקנו סיוע רפואי במקום, ונמנעו נזקים חלילה בגוף ובנפש למשתתפים הרבים".

הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית מציין: "כארגון הבריאות הגדול בישראל האמון על בריאות הציבור, עם חיבור משמעותי לשטח ופריסה רחבה של מרפאות בשכונות ובקהילות, כללית תמשיך להעניק רשת ביטחון של רפואה דחופה בכל מקום ובכל זמן".

כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד