ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
למעלה מ-50 שבויים נהרגו

הטבח בכלא בדונייצק: רוסיה מעוניינת בחקירה בינלאומית

משרד ההגנה של רוסיה הודיע כי הזמין מומחים מהאו"ם לבדיקת נסיבות המתקפה על מתקן הכליאה בדונייצק, בו הוחזקו שבויי מלחמה אוקראינים. במתקפה נהרגו למעלה מ-50 שבויים, וכ-70 נוספים נפצעו. לרוסיה היה לפחות 48 שעות פנויות כדי לשתול ראיות למתקפה אוקראינית

הטבח בכלא בדונייצק: רוסיה מעוניינת בחקירה בינלאומית
מלחמת רוסיה אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בדלנים פרו רוסים טענו בימים האחרונים כי אוקראינה שיגרה טילים על בית כלא בדונייצק בו היו שבויי מלחמה אוקראינים. עשרות שבויים אוקראינים נהרגו, וכ-70 נפצעו רוסיה טוענת כי מדובר בפעולה אוקראינית, וכי צבא אוקראינה הורג בכוונת מכוון את החיילים שלו שנפלו בשבי, כדי שחבריהם שנלחמים בשדה הקרב לא יעזו ליפול בשבי, ויילחמו עד טיפת דמם האחרונה.

מנגד באוקראינה מאשימים את רוסיה בטבח שבוצע ב-53 שבויים המלחמה שהופצצו בירי רקטות או פגזים, בעודם כלואים במתקם הכליאה, ואין להם שום יכולת להימלט מהמתחם המותקף. כאמור, רוסיה הודיעה אתמול (ראשון) כי החליטה להזמין נציגות בינלאומית, לצורך חקירה בלתי תלויה, שתצביע על הגורם האחראי למתקפה.

יודגש, כי חקירה מסוג זה תתקשה מאוד להגיע לחקר האמת, משום שהשטח נמצא בשליטה רוסית מלאה, והמתקפה בוצעה ביום שישי. כלומר, הבקשה לפתיחת חקירה הגיעה רק יומיים אחרי המתקפה, ואחרי שלרוסיה היה לפחות 48 שעות פנויות כדי לשתול ראיות למתקפה אוקראינית כביכול, ולמחוק ראיות למתקפה רוסית, אם אכן הייתה כזאת.

על כך יש להוסיף גם את משך הזמן שיארך עד שהאו"ם יגבשו משלחת חוקרים וישנעו אותה אל הגבול בין המדינות, דבר שעתיד להימשך מספר ימים נוספים. ברוסיה טוענים כי במתקן הכליאה החרב נמצאו שרידים של נשק שנמצא בשימוש אוקראיני, ובאוקראינה יטענו כמובן שגם אם שרידים כאלו אכן יימצאו על ידי החוקרים הבינלאומיים בזירת האסון, אין בכך כדי להוכיח את אשמתה של אוקראינה, משום שייתכן שרוסיה אספה את ה'ראיות' מזירות אחרות שאותן אכן תקפה אוקראינה באמצעות נשק זה, ולאחר מכן פוזרו הממצאים בזירת המתקפה על הכלא בדונייצק.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונייצק הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד