כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אנטישמיות עם קלאס

"היהודייה לבנה וביקשנו מישהו מגוון": המועמד היהודי התלונן

מועמד יהודי למלגה להכשרת מורים בבריטניה הופתע למדי כאשר נאמר לו כי אישה יהודייה שפוטרה מתפקידה בהוראה באוניברסיטה על ידי הנאצים, היא "לבנה מכדי להיות מגוונת". המועמד הסביר שהיא גורשה על ידי הנאצים, אך זה לא עזר

"היהודייה לבנה וביקשנו מישהו מגוון": המועמד היהודי התלונן
איזי פוזן צילום: טוויטר

איזי פוזן, בוגר אוניברסיטת בריסטול בן 27, הגיש לאחרונה בקשה למכון למתמטיקה לקבלת מלגה בשווי 35,000 דולר להכשרת מורים. בראיון שלו, הוא התבקש לתת דוגמה של "מתמטיקאי מגוון" (אפרו אמריקאי) הוא הגיב בשמה של אמי נתר, מתמטיקאית ופיזיקאית יהודייה גרמנייה, היא לימדה באוניברסיטת גטינגן, שהייתה אז המרכז המתמטי החשוב בעולם, עד עליית הנאצים בתחילת שנות השלושים.

היא ברחה לארה"ב לאחר שהנאצים פיטרו את כל היהודים מתפקידים באוניברסיטה. המראיין אמר לו ש"היא לבנה וביקשנו מישהו מגוון", כשהכוונה לדמות אפרו אמריקאית. "אז אמרתי, אני לא חושב שיהודי בגרמניה הנאצית בשנות ה-30 אינו מגוון" כתב פוזן ברשתות החברתיות. "התגובה שלה הייתה, "אמרת גרמניה, שהיא מדינה לבנה, ואולי התלמידים שלך לא ידעו על השואה?".

פוזן אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, "הייתי מאוד המום, הזכרתי את אמי נתר כי היא באמת מודל לחיקוי, וחשבתי שמי שהתגבר על קשיים גדולים מהווה השראה להמון נשים, יהודים ולכולם". הוא אמר שהמראיין הגיב: "ייתכן שהתלמידים שלך לא ידעו על השואה, אז הם ישמעו את גרמניה, הם ישמעו לבן, אז זה לא יהיה מייצג עבורם".

הוא אמר: "למה שאלה על קבוצה מגוונת של רקע נחשבה ספציפית למוצא אתני, ובמיוחד לא לבנים? עבורי, מערך מגוון של רקעים פירושו מישהו שהתגבר על הרבה סיכויים, שהמערכת יצאה נגדם, אז, אמי נתר, אישה, שגם היום היא מיוצגת מאוד במתמטיקה, במיוחד אז, שממש לא יכלה ללמד בשמה, שגורשה בגלל היותה יהודייה, אז אין דבר מגוון מזה. אין יותר השראה עבור מישהו שהתגבר על הרבה סיכויים".

הוא אמר כי הוא חש שהוא לא יתקבל עם הערכה, והוא לא יתקבל כיהודי, "אני לא מספיק בשבילם". דייויד ריץ', ראש מחלקת מדיניות בארגון הביטחון של הקהילה היהודית (CST) אמר כי הסיפור של פוזן אינו סיפור נדיר, למרבה הצער. "זה נורא, ולא מבודד", כתב בטוויטר. "שמעתי דוגמאות אחרות ממסגרות חינוכיות למבוגרים של החוויה היהודית שהודרה מדיונים על גזענות והדרה".

רוזלינד אזוזי, מנכ"לית המכון למתמטיקה, אמרה שהיא "מצטערת מאוד על כל כאב או פגיעה שנגרמו, אנא היו רגועים שאנו מתייחסים לזה ברצינות רבה ועומדים לצד הקהילה היהודית שסבלה ועודנה סובלת מרדיפות, דעות קדומות ואפליה" אמרה.

היא הוסיפה, "הסיפורים של מתמטיקאים יהודים, ובמיוחד אלו שזוהו על ידי איזי היו דוגמאות פנטסטיות לגיוון במתמטיקה, החשש היה האם יהיה מאתגר להתמודד עם נושא זה בשיעור מתמטיקה, במיוחד אם התלמידים טרם לימדו על השואה".

בריטניה אנטישמיות בבריטניה מלגה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד