כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
כוח אש עוצמתי

לקראת מלחמה? הסרטון המאיים שפרסם צבא סין

צבא סין מציג הערב בסרטון את עצמת צבאו על שלל אגפיו כשברקע נשמעת אזעקה מאיימת, זאת בעקבות ביקור פוטנציאלי בטייוואן של יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי. סין מתנגדת נחרצות לעצמאות טייוואן ולהתערבות של כוחות חיצוניים

לקראת מלחמה? הסרטון המאיים שפרסם צבא סין
צבא סין במפגן כוח ועוצמה צילום: צילום מסך

סין פרסמה אזהרות חריפות לקראת ביקור פוטנציאלי בטייוואן של יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, שאמורה לבקר שם מחר (שלישי) והודיעה שהיא תראה בביקור כזה פרובוקציה. האי בשליטה עצמית זוכה לתמיכה הגנתית בלתי רשמית מארה"ב, אך בייג'ין רואה בטייוואן חלק משטחה ולא פוסלת שימוש בכוח כדי להשיג את מטרותיה.

כזכור נשיא סין שי ג'ינפינג הזהיר את מקבילו האמריקני ג'ו ביידן מפני "משחק באש" בנוגע לטייוואן, כאשר השניים קיימו את השיחה החמישית שלהם היום (שני) כמנהיגים בתקופה של מתחים כלכליים וגיאופוליטיים. כלי תקשורת ממלכתיים בסין דיווחו כי שי אמר לביידן שעל ארצות הברית לציית ל"עקרון סין האחת" והדגיש כי סין מתנגדת נחרצות לעצמאות טייוואן ולהתערבות של כוחות חיצוניים.

"אלה שמשחקים באש רק יישרפו", אמר שי לביידן בשיחתם. "אנחנו מקווים שהצד האמריקאי יכול לראות זאת בבירור". הבית הלבן אמר בהצהרה כי ביידן אמר לשי כי מדיניות ארה"ב לא השתנתה וכי "וושינגטון מתנגדת נחרצות למאמצים חד-צדדיים לשנות את הסטטוס קוו או לערער את השלום והיציבות על פני מיצר טייוואן" מים המפרידים בין האי לסין.

סין ארה''ב טייוואן ננסי פלוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד