י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הדריכות בדרום נמשכת

פרטים חדשים על מעצר הבכיר והתמונות שהופצו בניסיון למנוע הסלמה; רה"מ מכנס דיון ביטחוני

המתיחות הביטחונית בדרום נמשכת, ורבים מהצירים בעוטף סגורים לתנועה | לפיד מכנס דיון ביטחוני | דיווח: יו"ר הג'יהאד האסלאמי ביו"ש נעצר בעקבות מידע מודיעיני שהצביע על ביקור בזק שהוא עורך בביתו | וגם: התמונות שהופצו מתוך חדר החקירות, בניסיון למנוע את ההסלמה

פרטים חדשים על מעצר הבכיר והתמונות שהופצו בניסיון למנוע הסלמה; רה"מ מכנס דיון ביטחוני
לוחמי צה"ל, א-סעדי צילום: פלאש 90, באדיבות המצלם

על רקע החשש מהסלמה ביטחונית, הדריכות בדרום נמשכת: גם בשעה זו (שלישי) סגורים רבים מהצירים בעוטף עזה, מחשש לירי נ"ט או צליפה ע"י פעילי הג'יהאד האסלאמי מהרצועה. צה"ל אף העלה כוננות בסוללות כיפת ברזל.

בד בבד, בניסיון למנוע הסלמה, הודלפו תמונות מתוך חדר החקירות של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי, אשר נעצר אמש במהלך מבצע מיוחד במחנה הפליטים בג'נין - מה שהוביל למתיחות הגבוהה. זאת, לאחר פרסום התיעוד שבו הוא נראה נגרר על ידי הלוחמים תוך שהוא נופל על ברזלים - ואף ננשך ע"י כלב.

בשל ההסלמה בדרום, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי יאיר לפיד יקיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, היועץ לביטחון לאומי ד"ר איל חולתא, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמי מקצוע נוספים.

בסאם א-סעדי בחדר החקירות 

במקביל, הבוקר מתבררים פרטים חדשים על מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. לפי דיווח בחדשות 12, המעצר התבצע בשעות מוקדמות יחסית של הלילה, סמוך לשעה חצות. הסיבה לביצוע המעצר בשעה מוקדמת, בניגוד למרבית המעצרים בג'נין, היא מודיעין שהגיע לשירות הביטחון הכללי, מפי סייענים שדיווחו כי הוא א-סעדי, שמרבה להסתתר, שב לביתו לביקור בזק. 

עוד דווח כי בתקופה האחרונה התנהל א-סעדי כמו מבוקש, ונהג לעבור מדירת מסתור אחת לשנייה ואף נעזר בסייענים. כל זאת במקביל לתכנון פיגועים ורכישת אמצעי לחימה. בשל המידע שהגיע למערכת הביטחון, הוחלט לבצע את המעצר למרות השעה המוקדמת וחרף הערכה כי הדבר עשוי להוביל להסלמה.


הצירים שנחסמו

"צה"ל ביצע גם הלילה מבצע מעצרים נרחב ביהודה ושומרון", נאמר בהודעת הצבא לפנות בוקר, "לאור הערכת המצב ובעקבות פעילויות טרור המזוהות עם ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, הוחלט הבוקר על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה".

האזורים שנחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232. בנוסף, ייסגרו גם הצירים הבאים: כביש מספר 4 - מצומת זיקים עד כביש הגישה למעבר ארז, כביש מספר 34 - מצומת יד מרדכי ועד צומת ניר עם וכביש מספר 232 - מניר עם ועד לכרם שלום. הרשויות בעוטף עזה הונחו להפעיל רק את מוסדות החינוך הפועלים סמוך למרחבים מוגנים.

חיילים חוסמים כביש בעוטף עזה\\צילום: פלאש 90

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות וסגירת מעבר ארז לתנועת פועלים. בצה"ל מדגישים כי המרחב ייסגר לתנועה "מחשש לאיום ישיר ועל מנת למנוע פגיעה אפשרית באזרחים".

 

מתיחות הג'יהאד האסלאמי עזה מתיחות בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד