כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לעשות הכול כדי לבטלה

זקן הרבנים נגד החלטת לפיד: "אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה"

פרסום ראשון: רב העיר העתיקה וזקן רבני ישראל הגר"א נבנצל, יוצא בחריפות נגד החלטת רה"מ לפיד ובמכתב מיוחד ששיגר לרב הכותל ולאנשי הרובע היהודי, הוא מבקש מהם לעשות הכול כדי להסיר האיסור להכנסת המחיצות לרחבת הכותל הדרומי. "אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה"

זקן הרבנים נגד החלטת לפיד: "אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה"
הגאון רבי אביגדור נבנצל צילום: זאב טלר

רב העיר העתיקה וזקן רבני ישראל הגאון רבי אביגדור נבנצל, יוצא בחריפות נגד החלטת ראש הממשלה יאיר לפיד ש'הפשיר' את מתווה הכותל ואסר על שימוש במחיצות הפרדה ברחבת עזרת ישראל, שניתנה לשליטת הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים הפועלים בניגוד להלכה. 

במכתב הממוען לגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, מרדכי אליאב מנהל הקרן למורשת הכותל, והרצל בן ארי מנהל החברה לפיתוח הרובע היהודי, כותב הגר"א נבנצל: "פורסם כי נדרש לאסור הכנסת מחיצות הפרדה גם לאלו החפצים להתפלל ליד הכותל המערבי בצדק הדרומי בהפרדה ובקדושה בהתאם להלכה". 

"מיותר לציין", כותב הרב נבנצל, "כי מדובר בהחלטה המנוגדת להלכה שיש לעשות הכול כדי לבטלה ושבעתיים כאשר קבוצות אלו הפועלות נגד ההלכה מבקשות כל העת להיכנס לתוככי רחבת עזרת הנשים בכותל המערבי ולנהוג שם בנגוד למסורת ומורשת ישראל, תוך פגיעה בקודשי ישראל ובמתפללים וחילול שם שמים. ואין פוצה פה ומונע זאת מידן".

"ועתה הגדילו לעשות כשהם מבקשים למנוע מהנוהגים כהלכה להתפלל כדת משה וישראל בצד הדרומי של הכותל המערבי. אוי לאותה בושה אוי לאותה כלימה".

את מכתבו מסיים הרב נבנצל ומבקש לעשות הכול בדרכי נעם: "כמובן יש לפעול הכול בתבונה, בחכמה ובדברי נעם ולא ח"ו באלימות, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

כזכור, על פי הדיווח של קובי נחשוני ב'ווינט', במסמך שנחתם בשבוע האחרון על ידי נציג משרד ראש הממשלה הוא מבקש לחדד נהלים האוסרים על שימוש במחיצות ברחבה, ולעצור את כניסת המחיצות כבר בפתח הרחבה, גם במקרה ויידרש שימוש בכוח על ידי המשטרה.

במפלגת נעם קיימו ברחבה הדרומית תפילה עם מחיצות בין גברים לנשים, "מול ניסיון לא חוקי של לפיד למנוע תפילה כהלכה בכותל המערבי - כולנו נגיע ונתפלל הערב ברחבה הדרומית, עם מחיצה, כראוי!" נכתב בהודעת המפלגה. 

יאיר לפיד הרב אביגדור נבנצל הכותל הדרומי עזרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד