כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המתמחים יתפטרו?

משרד רה"מ: המתמחים סירבו לקיצוץ התורנויות בפריפריה

בארגון המתמחים מרשם דחו את ההצעה ההצעה של משרד ראש הממשלה, קיצור התורנויות בפריפריה בלבד ל-21 שעות כפי שהובטח למתמחים בהסכם עם שרת הכלכלה | לטענת המתמחים, "מנצלים את תקופת הבחירות כדי למכור לנו מתווה עלוב"

משרד רה"מ: המתמחים סירבו לקיצוץ התורנויות בפריפריה
מחאת המתמחים-ארכיון צילום: פלאש 90

בארגון המתמחים "מרשם" סירבו להצעת הפשרה שניתנה להם על ידי משרד ראש הממשלה, "קיצור התורנויות בפריפריה בחמש שעות". לפי ההצעה, התורנויות יתקצרו ל-21 שעות לכל היותר, במקום ל-18 שעות כפי שנקבע בהיתר ההעסקה של שרת הכלכלה ברביבאי.

לטענת משרד רה"מ, בפגישה עם המנכ"לית נעמה שולץ בחרו נציגי ארגון מרשם "לעמוד על קידום מתווה שלא ניתן לקדם במסגרת המגבלות הקיימות בתקופת בחירות, תוך שהם מבקשים להתעלם מהנחיות היועצת המשפטית לממשלה". עוד הם מדגישים כי ההצעה עדיין בתוקף.

ההצעה הזאת של משרד ראש הממשלה לא חדשה, ונידונה לא פעם במסגרת עבודת המטה שנעשתה. המתמחים ב"מרשם" אף דחו אותה בעבר במטרה להגיע להישג משמעותי יותר. עם זאת, במשרד רה"מ טוענים - זה שהבחירות שבפתח שינו את המצב ולא מאפשרות כרגע לעשות את המהלכים שנדרשים כדי להגיע לקיצור שנקבע (של 18 שעות), ובפני המתמחים עומדת כרגע האפשרות לקחת קיצור חלקי או לא לקחת בכלל ולהמשיך במאבק.

מארגון הרופאות והרופאים המתמחים "מרשם" נמסר: "עמדתנו הייתה ונותרה חד משמעית וברורה: לא נסכים לקיצור תורנויות שלא כולל גם את ביה"ח במרכז - נקודה. האוצר מנסה להפוך את קיצור התורנויות למענקי פריפריה ולמנוע תקציבים והשקעה לאומית שהפריפריה זקוקה להם כאוויר לנשימה אחרי שנים של הזנחה פושעת. מהלך כזה יפגע אנושות הן בחולים ובמתמחים בפריפריה והן במרכז הארץ. ולא רק זאת, לצערנו, כל הגורמים המעורבים, מנצלים את 'תקופת הבחירות' כדי לברוח מאחריות ומנסים למכור לנו קיצור תורנויות עלוב, פירורי פירורים של קיצור, כדי שיוכלו להתהדר ב'קיצור תורנויות' ולגרוף הון פוליטי ע"ח המתמחים והמטופלים".

מתמחים משרד ראש הממשלה קיצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד