כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ככל היוצא מפיו תעשה"

רבי דוד וראש הישיבה הביאו לעסקת 'אקזיט' בין אברך מב"ב לגביר צרפתי

הפסק של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא והברכה של הגאון רבי חיים חיים פיינשטיין הביאו לעסקת ענק במכירת מסעדת יוקרה בעמק רפאים במחיר כפול | 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא 

רבי דוד וראש הישיבה הביאו לעסקת 'אקזיט' בין אברך מב"ב לגביר צרפתי
רבי דוד אבוחצירא והגר"ח פיינשטיין צילום: שוקי לרר וארי קופרשטוק

לפני כשבועיים נמכרה אחת ממסעדות היוקרה בעמק רפאים בירושלים במחיר של קרוב ל-10 מיליון שקל, כפול משווי השוק של המסעדה.

תחילתו של הסיפור הגיע ל'בחדרי חרדים' על אברך צרפתי המתגורר בבני ברק שירש מאביו שנפטר לפני ארבעה חודשים מסעדת יוקרה מוכרת באזור עמק רפאים בירושלים, יחד עמו ירשה את המסעדה גם אחותו שנשואה לגוי. האברך לא רצה להיות בקשרי מסחר עם אחותו וגיסו, וביקש למכור את חלקו במסעדה, אולם אמו האלמנה הטריה מאוד רצתה שבנה יישאר שותף בעסק יחד עם יתר בני המשפחה, וראתה במכירה כפגיעה באיחוד המשפחתי.

מנגד האברך חש כי השותפות אינה מתאימה לאורח חייו התורניים. בצר לו נסע לנהריה אל ביתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שכתב על הפתק את סיפור הדברים, רבי דוד אמר לו, "יש לך בבני ברק את הגאון רבי חיים פיינשטיין תפנה אליו - 'ככל היוצא מפיו תעשה'".

נסע האברך לשכונת רמת אהרון, נכנס למעונו של הגאון רבי חיים פיינשטיין, ראש ישיבת עטרת שלמה והציג בפניו את שאלתו, הגר"ח השיב לו כי "כתוב במשנה שאת שכר מצות כיבוד אב ואם אוכלים פירותיהם בעולם הזה, זה לא רק בגשמיות זה גם ברוחניות, תכבד את אמך, תמתין תקופה ותראה שהעניין כבר ייפתר".

לפני מספר ימים הגיע לביקור בהיכל הכולל בו לומד האברך בבני ברק גביר צרפתי מתומכי הכולל, בהיות האברך יודע צרפתית ביקש ממנו ראש הכולל שיתלוה עמו במהלך הביקור, במהלך השיחה שניהל האברך עם הגביר התגלגלו הדברים וסיפר האברך לגביר כי יש לו עסק מצליח בירושלים, הגביר פנה אליו בהצעת רכישה של כל העסק במחיר כפול מהמחיר הריאלי של המסעדה, האברך כינס את כל בני משפחתו, וכולם הביעו את רצונם לבצע את ה'אקזיט' ולמכור את העסק בריווח גדול. ואכן התקיימו דברי המקובל "ככל היוצא מפיו תעשה".

רבי דוד אבוחצירא עמק רפאים הרב חיים פיינשטיין מסעדה אקזיט אברך כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד