א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הימור מסוכן

האם שקד והנדל עשויים להיות הפתעת הבחירות

שקד והנדל לעת עתה מקבלים בסקרים שהם כן עוברים לא יותר מארבעה מנדטים, גבול אחוז החסימה. בתקשורת הם מוכרים שהם עוד יגדלו וזה טבעי שמתחילים נמוך, אולם זה לא נכון | מי שכן עשוי להפתיע הוא דווקא בני גנץ שכבר הפתיע אותנו בבחירות האחרונות | טור פרשנות

האם שקד והנדל עשויים להיות הפתעת הבחירות
פתקי הצבעה בקלפי צילום: אבי רוקח, פלאש 90

אתם שואלים את עצמכם איך ייתכן שמפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד ויועז הנדל עברה בשני סקרים ובשני סקרים לא? ובכן השניים ימכרו לכם בראיונות שאם הם עכשיו על 4 זאת אומרת שעד הבחירות הם יתחזקו עוד יותר, אולם במציאות זה בדרך כלל לא נכון, מי שבנקודת פתיחה של 4 מנדטים יסיים כנראה מחוץ לכנסת.

גם גדעון סער כשפרש מ'הליכוד' והודיע על הקמת מפלגת 'תקווה חדשה' פתח את מערכת הבחירות עם 22 מנדטים בסקרים כמועמד לראשות ממשלה וסיים לבסוף עם 6 בכנסת הנוכחית כשהוא מסתפק בתפקיד שר המשפטים והתואר סגן ראש הממשלה.

היחיד שעשה זאת לפחות בטווח הנראה לעין והפתיע בגדול, הוא יו"ר כחול לבן בני גנץ, שבבחירות האחרונות היו מעט סקרים שלא עבר בהם והיו פרשנים שהעריכו שהציבור לא יסלח לגנץ שהפר את הבטחתו והקים ממשלה עם בנימין נתניהו ולא יעבור את אחוז החסימה - אולם בפועל הפתיע עם תוצאה מרשימה של 8 מנדטים בכנסת הנוכחית ונותר על מקומו כשר הביטחון ונושא בתואר סגן ראש הממשלה.

בני גנץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לשקד והנדל לעומת גנץ, יש בעיה גדולה עוד יותר, גנץ עבר ברוב הסקרים ולכן הציבור נתן לו את הכוח לגדול, כששקד ברוב הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה, אומר המצביע הפוטנציאלי "למה לי להסתכן ולהמר על קולי, חבל לזרוק קול לפח".

בנוסף לכך האכזבה משקד בקרב מצביעיה גדול הרבה יותר, תחושת הבגידה הפוליטית שביצעה בגוש הימין הוא עמוק יותר, בפרט כשהיא טובלת ושרץ בידה כשהיא אומרת בראיונות בימים אלה שלא תשב עם רע"מ או הרשימה המשותפת בעודה יושבת בימים אלה בממשלה עם רע"מ ותחת יאיר לפיד, למרות שהבטיחה למצביעיה לא להעניק לו את ראשות הממשלה אפילו לא ברוטציה.

כך לא חוזרים בתשובה. כך לא מתנצלים וכך לא מצהירים כוונות טהורות. אם יעשו שקד והנדל את הבלתי ייאמן ויתפטרו מן הממשלה אולי יחזקו וישקמו את מעט האמון הציבורי ויגבירו את סיכוייהם להעפיל לכנסת הבאה גם אם בחמישה מנדטים בלבד.

יועז הנדל וצבי האוזר | צילום: יונתן שאול, פלאש 90.

גם בנקודת הפתיחה הנוכחית כשבני גנץ עומד על מספר דו ספרתי הודות לחיבור עם גדעון סער שבעצם נהנה מן ההפקר, יש סיכוי לא רע שגם הפעם המפלגה הזאת תהיה דווקא הפתעת הבחירות עם נתון מרשים של 15 ואולי 18 מנדטים ואופציה לא מופרכת למפלגת שלטון.

בנוסף, חברי 'הרוח הציונית' שעלו להתראיין בתקשורת לא ממש הצליחו לספק תשובה ברורה למאזין ולצופה, האם הם בגוש נתניהו או לא, האם ישבו עמו ובאיזו קונסטלציה? מה המצע שלהם, מה הם באים לחדש ובמה הם שונים. "אנחנו נכפה ממשלת אחדות, הם אומרים", ואם כל הצדדים יתבצרו, מה תעשו? תיכנסו להשלים לנתניהו 61, העיקר למנוע בחירות שישיות? אין תשובה! איילת/יועז/צביקה/אביר כך לא משכנעים!

נ.ב. כל הפרשנות נכונה למצב הנוכחי. באם שקד תפתיע עם איזה חיבור או שתציב בראש הרשימה כוכב מרתק שעשוי לגרוף קולות, התמונה עשויה להשתנות. לעת עתה העתיד לא נראה מזהיר.

מפלגת הרוח הציונית איילת שקד יועז הנדל בני גנץ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד