ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ישוב לביתו עם צאת השבת

אחרי הביקורת: רה"מ לפיד יקצר את חופשתו

סביבת לפיד הודיעה כי ראש הממשלה ישוב לביתו מיד במוצ"ש ולא יישאר לחופשה המשפחתית בצפון הארץ במהלך הצום • עם זאת בעיצומן של תשעת הימים, הוא יפתח הערב את הקמפיין בכנס פעילים המוני בתקווה שיהיה במזל • תלוי את מי שואלים

אחרי הביקורת: רה"מ לפיד יקצר את חופשתו
יאיר לפיד צילום: פלאש 90

בעקבות הביקורת הציבורית, סביבת ראש הממשלה יאיר לפיד מסרה כי הוא החליט לקצר את חופשתו ויחזור במוצ״ש בליל תשעה באב לביתו.

כזכור אמש דיווח הכתב מיכאל שמש כי ראש הממשלה יאיר לפיד מתכנן לצאת לחופשה ראשונה כראש ממשלה בסוף השבוע בצפון הארץ שתימשך מיום חמישי עד יום ראשון - צום תשעה באב.

זעם רב הופנה כלפיו מצד שומרי הדת והמסורת על כך שראש ממשלת ישראל בחר לנפוש ביום האבל על חורבן שני בתי מקדשות.

נזכיר כי ראש הממשלה לפיד בחר גם שלא לפקוד את הכותל המערבי כשנכנס לתפקידו לפני 33 ימים, בניגוד לקודמיו שהקפידו להגיע להתפלל בכותל, להטמין פתק ולבקש מבורא עולם ברכת הצלחה בתפקידם הרם, במקום זאת הלך לפיד למכון 'יד ושם' לזכר השואה.

במפלגת 'נעם' תקפו ומסרו: "לפיד מעדיף את יד ושם על פני הכותל, וחופשה משפחתית על פני אבלות. בקיצור, לפיד מוביל למדינת כל אזרחיה. נמשיך להוביל את המערכה על הזהות היהודית!".

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון שמתמודד בפריימריז בליכוד, תקף גם הוא ואמר: "לא מפתיע שמי שלא הלך לכותל כשמונה לתפקיד רה"מ - הולך לחגוג בזמן שעם ישראל מתאבל על חורבן בית המקדש. לפיד, אין לך טיפת רגישות וכבוד ליהדות ולמסורת ישראל. "אדם ללא עבר, ההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל".

למרות הודעתו של לפיד כי יקצר את חופשתו והיא לא תכלול את צום תשעה האב, הערב בעיצומן של תשעת הימים שבהם ממעטים בשמחה תקיים מפלגת 'יש עתיד' של לפיד את טקס פתיחת הקמפיין - 90 יום לבחירות.

כתבת ynet מורן אזולאי מספרת הבוקר: ‏"שאלתי את שר הרווחה מאיר כהן האם הוא כאיש מסורתי הרים טלפון ללפיד והמליץ לו לדחות את כנס הקמפיין לשבוע הבא, אחרי תשעה באב. תשובתו: ״בתשעת הימים יש עדות שנוהגות כך, יש שנוהגות אחרת. הרוב, המיינסטרים, נוהג כבכל יום. אנחנו לא עושים מסיבה ולא חגיגה״.

יאיר לפיד חופשה משפחתית בחירות לכנסת ה-25 תשעה באב יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד