י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרדסים מובחרים

שליח מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן סייר במרוקו בשדות אתרוגי "נווה ציון"

בשורה עצומה לשוחרי ההלכה אשר מקפידים לברך על אתרוגים מהזן המרוקאי: נאמן ביתו של ראש הישיבה, הרב דוד בן שמעון, מומחה ידוע בתחום הכשרות לאתרוגים, נשלח על ידי מרן לפקח באופן אישי על הפרדסים המובחרים של אתרוגי "נווה ציון" • אלו הרשמים מהביקור

שליח מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן סייר במרוקו בשדות אתרוגי "נווה ציון"
בוחן את זן האתרוגים צילום: באדיבות המצלם

פוסקי ההלכה דנו בתקופה האחרונה בעניין גידול האתרוגים לקראת חג הסוכות הבעל"ט, שיחול לאחר שנת השמיטה. במסגרת הדיונים צידדו מורי ההוראה בהגדלת יבוא האתרוגים מחו"ל, במטרה לספק מענה הולם לציבור בני התורה המדקדקים בהלכות שביעית, ושרבים מהם מקפידים לברך על אתרוג שאין בו שום חשש של קדושת שביעית.

במסגרת ההיערכות לחג הסוכות, רבני בד"ץ 'נווה ציון', בנשיאות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, מלווים ומפקחים על תהליך הגידול של אתרוגי מרוקו "נווה ציון", שנמצאים בשבועות האחרונים בשלבים מתקדמים לקראת העלאת משלוחי האתרוגים המהודרים לארץ ישראל.

נאמן ביתו של ראש הישיבה, הרב דוד בן שמעון, מומחה ידוע בתחום הכשרות לאתרוגים, נשלח על ידי מרן לפקח באופן אישי על הפרדסים המובחרים של אתרוגי "נווה ציון".

מדובר בבשורה עצומה לשוחרי ההלכה אשר מקפידים לברך על אתרוגים מהזן המרוקאי, כפי שהמליצו גדולי ישראל בעבר ובהווה להשתמש באתרוגים מזן מרוקו, אשר ידועים ביופיים המיוחד והמהודר ושאין בהם חשש של "אתרוגים מורכבים".


במהלך הסיור • באדיבות המצלם

יצוין כי בהכוונת גדולי ישראל הוקמו בסמוך למטעי האתרוגים של "נווה ציון" - בית אריזה ענק, לצד מתחם מיון גדול. בפני המפקחים והמשגיחים של בד"ץ "נווה ציון" הנמצאים במקום, הוצג התהליך המקיף שנעשה בתכלית הדקדוק וההידור, כדי שציבור בני התורה יוכל לברך על אתרוג מהודר ביופיו ובגידולו לצד כשרותו המהודרת, שאין בו חשש קדושת שביעית וערלה.

במהלך הסיור, הרב דוד בן שמעון התפעל מאוד מהיופי וההידור של האתרוגים וכך גם שיבח את הדקדוק והפיקוח ההלכתי על כל תהליך הגידול, האריזה והמיון. "נשלחתי לכאן על ידי מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה במטעי 'נווה ציון' ונוכחתי לראות כי מדובר באנשים יראים ושלמים המדקדקים בהלכה ושמביאים בשורה גדולה לציבור בני התורה בארץ ישראל. אין ראוי ממכם לקבל את תעודת הכשרות של בד"ץ 'נווה ציון'", אמר הרב בן שמעון.

בבד"ץ "נווה ציון" בישרו על הענקת הכשרות והדגישו כי בשונה מאתרוגים מרוקאיים אחרים הנמכרים בשוק, עליהם נאלצים לשלם מחירים מופקעים - אתרוגי "נווה ציון" יימכרו במחיר השווה לכל נפ ש, על מנת לאפשר לציבור המדקדקים לקיים את מצוות ארבעת המינים בהידור, אך ברוגע ובשלווה וללא הוצאות כספיות עצומות.

נווה ציון אתרוגים חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד