כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חוּכָא וְאִטְלוּלָא

בכיר איראני: נבקש מח'מינאי פסק המתיר שימוש בנשק גרעיני

לאחר שראש תכנית הגרעין האיראנית הצהיר כי "יש לנו יכולת להרכיב נשק גרעיני, אבל אין לנו כוונה לעשות זאת", בכיר איראני אומר כי "אנחנו נבקש מח'מינאי שיתקן את הפאתווה שלו, ויוציא פאתווה חדשה לפיה מותר לייצר נשק להשמדה המונית לצורכי הרתעה וענישה"

בכיר איראני: נבקש מח'מינאי פסק המתיר שימוש בנשק גרעיני
עלי חמינאי צילום: מתוך טוויטר

בשבוע האחרון מקפידה איראן לשגר מדי יום איתות נוסף לכך שהיא שוקלת ברצינות להתחיל בייצור בפועל של נשק גרעיני, אם החתירה להסכם הגרעין לא תחזור להיות משמעותית. אתמול (שלישי) היה זה חבר פרלמנט בכיר שאמר שבמידה והאיומים של ארה"ב והמדינה הציונית יימשכו כלפי איראן, ובמידה ואיראן תרגיש מאוימת על ידי אויביה, יבקשו הפרלמנט, הצבא ומשמרות המפכה מהמנהיג העליון עלי ח'מינאי, שיתקן את הפאתווה (פסק הלכה) המפורסמת שלו, במסגרתה קבע כי ייצור נשק להשמדה המונית הוא דבר פסול על פי הקוראן, גם אם אין כל כוונה להשתמש בו.

"אנחנו נבקש מח'מינאי שיתקן את הפאתווה שלו, ויוציא פאתווה חדשה לפיה מותר לייצר נשק להשמדה המונית לצורכי הרתעה וענישה", אמר חבר הפרלמנט. הדברים נאמרו יממה אחרי שראש סוכנות הגרעין של איראן, מוחמד אסלאמי, אומר שבידי איראן היכולת להרכיב נשק גרעיני בתוך זמן קצר, אבל אין לה שום תכנית או כוונה לעשות זאת. הדברים שודרו בסוכנות הידיעות הרשמית של איראן 'פארס', ובכלי התקשורת המזוהים עם המשטר האיראני.

בכירים איראנים החלו לפזר בימים האחרונים הצהרות שונות בנושא הגרעין, ככל הנראה בניסיון להחזיר את המעצמות לשולחן המו"מ, לאחר שאלו איבדו ענין בניסיונות הכושלים לחתום על הסכם גרעין.

על פניו נראה כי במערב מתכוונים להשאיר את המצב הקיים על כנו, כשמצד אחד איראן יכולה להתקדם בחופשיות לעבר הרכבתו של נשק גרעיני ואין שום פיקוח על הפעילות הגרעינית בשטחה, ומצד שני נשארת איראן תחת משטר כבד מאוד של סנקציות כלכליות חונקות, שבסופו של דבר, כך התקווה, יביאו לקריסתו של המשטר האיראני.

איראן עלי חמינאי גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד