כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דף חדש

טרוריסט לשעבר בארגון אל-שבאב מונה לשר

סומליה מינתה את דובר ארגון הטרור אל-שבאב לשעבר, מוקטאר רובוב, לשר החדש שלה לענייני דת. הארגון מנהל התקוממות נגד סומליה כבר 15 שנים. בשבוע שעבר נהרגו עשרות לוחמי אל-שבאב וכוחות ביטחון אתיופיים בעימותים לאורך גבול אתיופיה-סומליה

טרוריסט לשעבר בארגון אל-שבאב מונה לשר
מוקטאר רובוב צילום: צילום מסך

סומליה מינתה דובר וסגן מנהיג הארגון האיסלאמיסטי אל-שבאב לשעבר לשר לענייני דת, כך אמר ראש הממשלה עבדי בר. המינוי מגיע חודשים לאחר שחסן שייח' מוחמד נבחר לנשיא סומליה על ידי מחוקקים במאי. לאחרונה, אותת מוחמד על נכונות לנהל משא ומתן עם א-שבאב, ואמר כי תידרש יותר מגישה צבאית כדי לסיים את המרד.

מוכתר רובוב שימש דוברו וסגנו של אל-שבאב עד אוגוסט 2017. "לא הסכמתי עם האמונה שלהם, שאינה משרתת את הדת האסלאמית", אמר רובוב לאחר שערק מהארגון. ארצות הברית הציעה בשלב מסוים פרס של 5 מיליון דולר עבור לכידתו של רובו, פרס שהוסר לבקשת ממשלת סומליה. הוא נעצר בסוף 2018, זמן קצר לפני שהיה אמור להתמודד על הנשיאות של אזור מפרץ דרום-מערב סומליה.

הטרוריסט לשעבר של אל-שבאב בילה את ארבע השנים האחרונות במעצר בית לאחר שהסתכסך עם הנשיא לשעבר מוחמד עבדאללהי מוחמד. הוא הואשם גם בניסיון "לערער את היציבות" במדינה. ראש הממשלה חמיה עבדי בר היה צפוי למנות קבינט בתוך 30 יום מנמינוי שלו ב-25 ביוני. אך אמר כי העיכובים נובעים מתהליך הבחירות הממושך שהסתיים במאי.

ארגון אל-שבאב מנהל התקוממות נגד השלטון המרכזי של סומליה במשך 15 שנים. הקבוצה גורשה מבירת סומליה מוגדישו ב-2011. בשבוע שעבר נהרגו עשרות לוחמי אל-שבאב וכוחות ביטחון אתיופיים בעימותים לאורך גבול אתיופיה-סומליה. המורדים מחזיקים בכמויות ניכרות של טריטוריה, אל-שבאב חשוד בקשרים עם הארגון האיסלאמיסטי אל-קאעידה.

סומליה ארגון טרור שר דתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד