כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סעדה יצטרף?

כ-25 אלף בעלי הצבעה: המועמדים בפריימריז בציונות הדתית

על רקע הקשיים במגעים עם בן גביר, במפלגה בראשותו של סמוטריץ' מתכוננים לבחירות המקדימות לרשימה - כשהמועמדים צפויים להתחרות על מספר מצומצם של מקומות ריאליים | המפלגה חושפת את כמות המתפקדים, שיהיו בעלי זכות הצבעה; שליש מהם בני פחות מגיל 25

כ-25 אלף בעלי הצבעה: המועמדים בפריימריז בציונות הדתית
כינוס מרכז 'הציונות הדתית' צילום: ניב סולטן

כמו בליכוד, בעבודה ובמרצ גם במפלגת 'הציונות הדתית' נערכים לפריימריז לרשימה, ואמש (שלישי) נסגרה האפשרות להגיש מועמדות לרשימה, כשגם האפשרות להתפקד ולבחור נסגרה.

אם האיחוד עם 'עוצמה יהודית' אכן יצא אל הפועל, המקומות שדרכם המועמדים צפויים להבטיח את מקומם בכנסת הבאה הם 3,4,6,8 כאשר ייתכן ובאחד מאלה סמוטריץ' ישריין מועמד מטעמו. גם למקומות 11 ו-12 יש טעם אם הם יהיו ריאליים, או שישתמשו בחוק הנורווגי.

במהלך כמעט השנה האחרונה המפלגה ערכה מפקד בקרב הציבור הדתי-לאומי, ואתמול כאמור נסגרה האפשרות להתפקד ובכך להצביע. לפי הנתונים שמפרסמים במפלגה, 24,113 אנשים התפקדו - כאשר מתוכם כשליש מתחת לגיל 25.

המתמודדים לפריימריז, שייערכו ב-23 לאוגוסט, הם כמובן הח"כים בכנסת האחרונה מיכל וולידגר, אופיר סופר, שמחה רוטמן ואורית סטרוק, אליהם מצטרפים מועמדים חדשים. בהם העיתונאי ארנון סגל, חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר, פעיל ההתיישבות צבי סוכות, יו"ר ארגון שוברות שיווין נעמה זרביב ומועמדת המפלגה בבחירות האחרונות רחלי צינקין.

עוד מהמועמדים נמצא הרב משה סולמון, דמות מוכרת בקהילה האתיופית בישראל, אשר ינסה להביא את קולות הפריפרייה למפלגה. "אביא את קולם של אנשי הפריפריה החברתית", אמר. גם האם השכולה דבורה גונן, אימו של דני הי"ד שנרצח בפיגוע, הודיעה שתתמודד על המקום שבוחרים חברי המרכז. מועמד נוסף הוא הרב דוד פיין, יו"ר ומייסד ארגון רבני ברקאי.

המפלגה טרם פרסמה את רשימת המועמדים המלאה, כך שלא ברור אם סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, שהתבלט אם להתמודד, הגיש בסוף מועמדות. בינתיים הוא המועמד של חה"כ סמוטריץ' למקום השביעי ברשימה המאוחדת עם בן גביר, אך האחרון מתנגד. ייתכן והוא ישוריין על חשבון המקומות של 'הציונות הדתית'.

פריימריז מפלגת הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד